همشهری آنلاین: معاون امور صنایع وزیر صنعت معدن و تجارت از برنامه‌ریزی برای نوسازی دستکم ۵۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده سنگین در سال آینده خبر داد.

خودرو فرسوده

به گزارش ایرنا، محسن صالحی‌نیا، در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در محل مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای نوسازی 202 هزار دستگاه خودروی فرسوده سنگین کشور در مدت سه سال افزود: 70 تا 80 هزار دستگاه در سال دوم اجرای طرح و بین 80 تا 90 هزار دستگاه خودروی سنگین شامل کامیون، اتوبوس‌های درون و برون شهری، کامیونت و مینی‌بوس نوسازی خواهند شد.

وی از همه خودروسازان، قطعه سازان و شرکت‌های مهندسی و طراحی دعوت کرد تا با توجه به این برنامه، نقش بیشتری در افزایش ارزش افزوده و تولید صنعت قطعه سازی کشور داشته باشند.

صالحی نیا ادامه داد: طی 2 ماه آینده نیز از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و تامین کنندگان قطعات دعوت خواهیم کرد تا با سازندگان ایرانی خودروهای سنگین همکاری داشته باشند.

وی خطاب به شرکت‌های خودروساز و قطعه سازان خارجی تأکید کرد تا در همکاری مشترک خود با شرکت‌های ایرانی، استفاده از ظرفیت‌های خودروسازی و قطعه سازی کشورمان را جدی بگیرند.

این مقام مسئول ادامه داد: وزارت صنعت معدن و تجارت آمادگی دارد تا هماهنگی و پشتیبانی لازم را از طریق تامین منابع ارزی از منابع صندوق توسعه ملی و همچنین شبکه بانکی کشور در اجرای سیاست‌های خود داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های محوری این وزارتخانه آن است که بتوانیم در تامین زنجیره ارزش از حداکثر ظرفیت سازی استفاده کنیم.

صالحی نیا تاکید کرد: همکاری با برند‌های بین‌المللی از نظر نرم‌افزاری، خدمات فنی و مهندسی مشترک و استفاده از سرمایه‌گذاری مشترک، توسعه تامین نیازهای ماشین آلات، به روز آوری و نوسازی ماشین آلات خواسته‌های اصلی وزارت صنعت معدن و تجارت در حوزه خودرویی هستند.

کد خبر 398218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha