اهدای تلفن همراه به ورزشکاران و دست‌اندرکاران المپیک زمستانی ۲۰۱۸ اخیرا به یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات بین کاربرهای ایران و جهان تبدیل شده است.

گوشی

از امکانات خاصی که گفته می‌شود، روی این تلفن همراه اختصاصی گنجانده شده تا درگیری‌هایی که بین شرکت اهدا‌کننده و ورزشکاران به‌وجود آمد؛ هرکدام بحث‌های جداگانه و مفصلی را در جهان موجب شد. گفته می‌شود، تلفن همراه اهدایی سامسونگ، کاملا اختصاصی است و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که پیش‌تر در هیچ‌کدام از نسخه‌های قبلی این تلفن همراه وجود نداشته است اما مشخص نیست که این ادعا چقدر به واقعیت نزدیک است؟

  • قاب سفارشی با الهام از برف و آتش

قاب تلفن همراه المپیک سفید براق است که «زمستانی بودن» مسابقات المپیک را یادآوری می‌کند. حلقه‌های المپیک نیز با رنگ طلایی روی قاب گوشی نقش بسته که از رنگ آتش مشعل المپیک الهام گرفته‌اند. تعداد حلقه‌ها 5تاست؛ به نشانه همبستگی 5قاره جهان.

  • نرم‌افزارهای اختصاصی المپیک

نرم‌افزار PinQuest به‌طور اختصاصی برای المپیک ساخته شده و روی گوشی‌های سامسونگ نصب شده است. ورزشکاران و دست‌اندکاران المپیک، با اجرای این برنامه به اطلاعات مربوط به «مکان‌های اختصاصی» در دهکده المپیک پیونگ‌چانگ دسترسی دارند. راهنمای شهر «پیونگ‌چانگ» که برای سال2018 به روزرسانی شده، جزو نرم‌افزارهای اختصاصی نصب شده این گوشی‌هاست. هرچند در تمام نقاط دهکده المپیک تابلوهای راهنما نصب شده و احتمال گم شدن افراد بسیار پایین است، سامسونگ ادعا کرده این اپلیکیشن را برای زمان‌های خاصی که ورزشکاران یا افراد ناآشنا کاملا تنها هستند، طراحی کرده است. نرم‌افزارهای ویژه‌ای برای دسترسی به نتایج مسابقات در هر رشته نیز در این سری جدید سامسونگ به‌طور پیش‌فرض نصب شده‌اند.

  • ویترین اختصاصی المپیک

صفحه نمایش گوشی به کلی سیاه است اما آیکون اپلیکیشن‌های اصلی گوشی از رنگ تم المپیک الهام گرفته‌اند. پیام خوشامدگویی که بعد از روشن شدن تلفن همراه برای کاربر نمایان می‌شود، به‌طور اختصاصی بازی‌های المپیک طراحی شده، عکس‌های پیش‌زمینه (wallpaper) و تم‌های مخصوص المپیک هم از امکانات نرم‌افزاری جداگانه‌ای است که برای ورزشکاران درنظر گرفته شده است. این تلفن همراه در یک جعبه‌ویژه که آرم المپیک زمستانی روی آن درج شده، در اختیار المپیکی‌ها قرار می‌گیرد.

  • حافظه و امکانات پردازشی

در این مدل سفارشی، از پردازنده Exynos 8895 استفاده می‌شود و ظرفیت داخلی «نوت 8» نیز 64گیگابایت خواهد بود. کارشناسان احتمال می‌دهند، در این تلفن همراه برای نخستین‌بار از سیستم عامل «اندروید اوریو» استفاده می‌شود. سامسونگ این ادعا را تأیید یا تکذیب نکرده است.

گوشی

  • 4000نفر

تعداد کسانی است که در المپیک امسال موبایل اختصاصی دریافت می‌کنند. به‌جز ورزشکاران، تمام ‌دست‌اندرکاران و کارمندان حاضر در مسابقات این هدیه را دریافت می‌کنند.

  • 1000گیگا بایت

هر ساعت یک ترابایت داده اینترنتی برای پخش زنده مسابقات استفاده می‌شود.دارندگان گوشی دسترسی ویژه به این فیلم‌ها دارند.

  • فناوری‌های جدید در المپیک زمستانی

استفاده از گجت‌های الکترونیکی و هوشمند مدت زیادی است در تمام دنیا باب شده است. به جز اهدای تلفن همراه به ورزشکاران که از سال گذشته توسط سامسونگ باب شد، سال‌هاست استفاده از فناوری‌های جدید در المپیک متداول شده است.

اینطور که کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده، شرکت اینتل قرار است امسال برای اولین‌بار بخشی از تصویربرداری برنامه‌های المپیک را با کمک پهپاد انجام دهد. هدیه دادن به ورزشکارها نیز یک ایده تجاری جدید است که نسبت به تبلیغات تلویزیونی و میدانی هزینه کمتر و برد بیشتری دارد. با همین ایده، در المپیک‌های تابستانی ریو در سال2016 شرکت سامسونگ یک نسخه ویژه از تلفن همراه S7Edge به ورزشکاران و دست‌اندرکاران المپیک اهدا کرده بود.

کد خبر 398021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha