همشهری آنلاین: مسئولان موزه لوور ابوظبی حذف نام قطر از نفشه یکی از بخش‌های این موزه را «اشتباهی سهوی» خوانده بودند.

موزه لوور ابوظبی

کمیته حقوق بشر قطر اعلام کرد که موزه لوور پاریس در مورد حذف نام قطر از نقشه جغرافیایی ارائه شده توسط موزه لوور ابوظبی، تحقیقات رسمی انجام خواهد داد.

حذف نام این کشور از نقشه‌ای در بخش کودکان موزه لوور ابوظبی در ماه گذشته میلادی جنجال آفرین شد.

اشتباه دیگر موجود در این نقشه این بود که شیخ‌نشین «مسندم» در جنوب تنگه هرمز که متعلق به پادشاهی عمان است، به عنوان بخشی از خاک امارات نشان داده شده بود.

مسئولان این موزه این موضوع را «اشتباهی سهوی» خوانده و بلافاصله این نقشه را با نقشه شبه عربستان جایگزین کردند.

علی بن صمیخ المری، رئیس دفتر کمیته حقوق بشر قطر روز دوشنبه پس از دیدار با مسئول موزه لوور پاریس اعلام کرد که این موضوع در دیدار مقامات فرانسه و امارات متحده عربی نیز مطرح خواهد شد.

وی در حساب توئیتری خود نوشت: «رفتار متجاوزانه مقامات ابوظبی ومسئولان موزه ابوظبی نسبت به تاریخ، حافظه و فرهنگ مردم منطقه نه تنها بع قطرکه نسبت به میراث تاریخی جهان بوده است.»

صمیخ المیری همچنین از مدیریت لوور پاریس درخواست کرد تا اقدامات جدی‌ای را علیه «استثمار سیاسی» و در جهت حفظ میراث فرهنگی و معنوی به انجام رساند.

این در حالی است که بحران منطقه‌ای کشورهای امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین و مصر با قطر وارد نهمین ماه خود شده است.

این کشورها در ماه ژوئن ۲۰۱۷، ضمن متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم و نزدیک شدن به ایران، روابط دیپلماتیک خود را با این شیخ‌نشین خلیج فارس قطع کردند.

کد خبر 397775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha