همشهری آنلاین: مدیرعامل موسسه همشهری، حرکت روزنامه همشهری در مسیر بهبود محتوایی و ایجاد رضایتمندی در مخاطبان را نتیجه تحرک تحریریه دانست و گفت:

مرتضی حاجی

مرتضی حاجی
روزنامه همشهري نيازمند گام‌هاي بلندتر، تلاش مضاعف، همبستگي بيشتر، ابتكار و خلاقيت، دلسوزي، احساس مسئوليت و وفاداري بيشتر براي بهبود كيفيت و جلب رضايت شهروندان است.

به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، مرتضي حاجي مديرعامل موسسه همشهري عصر چهارشنبه در نشست با اعضاي تحريريه روزنامه و تحريريه آنلاين، با اشاره به هدف‌ها و سياست‌هاي اوليه‌اي كه روزنامه همشهري بر اساس آن تاسيس شد، گفت: تولد همشهري كه نقطه عطفي در عرصه فعاليت‌هاي مطبوعاتي كشور بود و رنگ و بوي جديدي را به لحاظ ظاهر و محتوا در فضاي رسان‌ اي مكتوب ايجاد كرد، مبتني بر سياست‌هاي اوليه‌اي بود؛ اعم از اين كه قرار بود همشهري يك نشريه اميدآفرين براي مردم باشد و تا جاي ممكن از برجسته كردن نقاط منفي و موضوعات نگران‌كننده پرهيز كند و در حدود ضرورت به آنها بپردازد.

  • همشهري به هدف‌ها و سياست‌هاي زمان تأسيس خود نياز دارد

وي افزود: در آغاز تاسيس روزنامه همشهري قرار بود كه خواننده همشهري يك احساس خوب و خوشي از رويدادهاي جامعه پيدا كند، به همين دليل روزنامه تا سال‌ها صفحه حوادث نداشت و از قلم‌فرسايي براي برجسته كردن كشتارها، تصادفات و دعواها تا سا‌ل‌ها پرهيز مي‌كرد و هنوز هم فكر مي‌كنم بايد اين مشي را ادامه دهد. همشهري سعي مي‌كرد سرزندگي را در جامعه افزايش دهد و در فضاي خلاقيت و سرزندگي نقش‌آفرين باشد.

حاجي با تاكيد بر اينكه امروز روزنامه همشهري به همان هدف‌ها و سياست‌هاي زمان تأسيس خود نياز دارد، خاطرنشان كرد: جامعه از جهات مختلف تحت فشارهاي آزاردهنده‌اي است كه روح و روان را مي‌خراشد. بنابراين در حوزه توليد محتوا لازم است كاري كنيم كه حداقل اين خراش‌ها را التيام ببخشيم و روح و روان جامعه را همچون گذشته سرزنده و شاداب بخواهيم و باري از فشارهايي كه بر مردم وارد مي‌شود، كم كنيم.

مديرعامل موسسه همشهري تصريح كرد: البته منظور اين نيست كه ضعف‌ها و مشكلات را پيگير نباشيم اما پيگيري ضعف‌ها تفاوت دارد با اينكه هر چه سياهي است را برجسته و پر رنگ كنيم؛ بلكه مهم اين است كه ضمن پرداختن به آنها به اندازه كفايت، تلاش كنيم كه با گسترش سپيدي‌ها، اثر سياهي‌ها را كمتر كنيم.

وي در بخش ديگر سخنانش، گذشته روزنامه همشهري و اينكه در زمان‌هايي به لحاظ تيراژ، خواننده و علاقمندان و هواداران در جايگاه ممتاز بوده است را سرمايه بزرگي دانست و گفت: بنابراين شناخت و دلبستگي‌مان نسبت به مجموعه را افزايش دهيم و با بهره‌گيري از اين سرمايه بزرگ، براي آينده هم تلاش كنيم تا همان روزنامه افتخارآميز باشيم.

  • خط و خطوط فكري را در امور اجرايي وارد نمي‌كنيم

مرتضي حاجي، رعايت ارزش‌هاي حرفه‌اي را مايه اعتماد بيشتر مردم به روزنامه دانست و افزود: بايد ثابت كنيم كه با مردم صادق هستيم، به آنها دروغ نمي‌گوييم، به آنچه مي‌گوييم پايبند هستيم، چاپلوسي كسي را نمي‌كنيم و رفتار و گفتار و نوشتارمان با هم يكي است، به كسي پيله نمي‌كنيم، خط و خطوط فكري را در امور اجرايي وارد نمي‌كنيم و از عناصر خدوم و كساني كه به برنامه‌هايشان عمل مي‌كنند به نيكي ياد مي‌كنيم. بنابراين مردم بايد از قلم و نوشته‌هايمان احساس صداقت كنند.

  • نيروهاي انساني با هر گرايشي، سرمايه همشهري هستند

وي سرمايه روزنامه همشهري را نيروي انساني اين مجموعه برشمرد و خاطرنشان كرد: به نظر مي‌رسد سازمان نتوانسته است از نيروي انساني خود بهره‌برداري لازم را انجام دهد. در همين فرصت اعلام مي‌كنم كه بنايي به تعديل نيرو در موسسه همشهري نداريم و نيروي انساني با هر گرايشي كه وارد شده است بخشي از سرمايه‌هاي سازمان است منتها اين سرمايه لازم است قابليت‌هاي خود را نشان دهد و سرمايه راكد نباشد.

حاجي تاكيد كرد: اگر نيروي انساني فعال و توليدكننده است و حرف براي گفتن دارد، براي چه اين سرمايه را از دست بدهيم. كافي است اين سرمايه در راستاي هدف مشترك و حركت عمومي روزنامه تلاش كند. هيچ نيرويي به دليل اين كه در دوره چه كسي وارد همشهري شده يا به چه كسي رأي داده است از مجموعه خارح نخواهد شد.

کد خبر 397746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha