همشهری آنلاین: رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هدف دشمنان را ضربه زدن به انقلاب اسلامی دانست و گفت: وحدت، رهبری و اعتقادات به عنوان عوامل اصلی پیروزی و تداون انقلاب اسلامی هستند.

 سیدمحمدعلی شهیدی

به گزارش بنیادشهید، حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در جلسه شورای معاونان بنیاد شهید با تبریک فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: تا زمانی که مردم کشور مانند زمان انقلاب با رهبری باصلابت، حفظ وحدت و بر اساس اعتقادات دینی در صحنه حاضر باشند هیچ‌کدام از این توطئه‌ها به نتیجه نخواهند رسید.

وی اظهار داشت: دهه فجر سرنوشت کشور را با سرعت بسیار زیادی تغییر داد و کمتر کسی فکر می‌کرد در مدت کوتاه 10 روز علاوه بر معرفی دولت موقت با حمایت مردم، حکومت شاهنشاهی سقوط کند.

معاون رئیس جمهوری افزود: پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان انقلابی که با محوریت مردم‌سالاری دینی و با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» که بر استقلال ‌طلبی از قدرت ‌های حاکم بر جهان تأکید داشت، به‌عنوان مهم‌ترین خبر جهان در آن زمان منتشر شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید؛ آرمان استقلال ‌طلبی، تکیه بر حضور مردم و فرهنگ دینی و مذهبی را عواملی دانست که دشمنی قدرت‌های استکباری را با انقلاب اسلامی در پی داشت و گفت: دشمنان انقلاب از همان ابتدا انواع توطئه‌ها را علیه کشورمان آغاز کردند و اردوکشی خیابانی فداییان خلق در فردای پیروزی انقلاب، مخالفت گروه‌های ضد انقلاب و ایجاد درگیری‌های قومیتی در برخی استان‌ها با تحریک دشمنان از جمله این دشمنی‌ها بود، اما در نهایت تمام این توطئه‌ها با اتحاد مردم و هوشیاری رهبر کبیر انقلاب اسلامی با شکست روبرو شدند.

معاون رییس جمهوری افزود: با شکست تمام این طرح‌های دشمنان، سرانجام آتش جنگ 8 ساله با کشورمان افروخته شد و فشار شدیدی برای از بین بردن انقلاب اسلامی به کشورمان وارد شد، اما باز هم با حضور حماسی مردم در صحنه و مقاومت آنان، این توطئه با شکست روبرو شد. پس از جنگ نیز همچنان این مشکلات به شکل‌های گوناگون از سوی دشمنان ایجاد شده است که آخرین مورد آن تلاش برای ایجاد آشوب در کشور در اغتشاشات اخیر بود.

رییس بنیاد شهید هوشیاری مردم و هدایت های رهبری را عامل خنثی کردن این اغتشاشات دانست و گفت: هدف آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی ضربه زدن به انقلاب اسلامی است، اما تا زمانی که مردم کشور مانند زمان انقلاب با رهبری باصلابت، حفظ وحدت و بر اساس اعتقادات دینی در صحنه حاضر باشند هیچ‌کدام از این توطئه‌ها به نتیجه نخواهند رسید.

شهیدی در خصوص نقش رهبری در پیروزی و پایداری انقلاب اسلامی ادامه داد: وقتی در 17 شهریور ماه عده زیادی از هم‌وطنانمان به شهادت رسیدند همه فکر می‌کردند انقلاب سرکوب شده است، اما امام خمینی (ره) در خارج از کشور اجازه نداد تا خون این شهیدان پایمال شود و با پیام خود در واقع خون شهدا را احیا کرد تا سرآغاز حرکتی دیگر شود. امروز نیز مقام معظم رهبری در تمام حوادث همان نقش پیامبرگونه را ایفا می‌کنند و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را پیش می‌برند.

وی افزود: وحدت مردم نیز از عوامل مهم پیروزی انقلاب و امتداد آن تا امروز است، چنانکه در تمام مقاطع حساس مانند دفاع مقدس یا حوادث اخیر این وحدت زمینه ناکام گذاشتن نقشه دشمنان شده است. از سوی دیگر اعتقادات مذهبی مردم از عوامل اصلی قدرت انقلاب اسلامی است و در رأس این نظام یک مجتهد و فقیه قرار دارد و مردم خود را از نظر اعتقادی موظف به حمایت از انقلاب می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نقشه اخیر دشمنان انقلاب را ایجاد موج ناامیدی در بین مردم دانست و گفت: امروز وظیفه همه ما برای خنثی کردن این توطئه، افزایش امید و شادابی در جامعه به خصوص جامعه ایثارگری به‌عنوان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اقشار جامعه است تا با تحکیم وحدت بین مردم، این انقلاب همچنان پایدار بماند و به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسد.

کد خبر 397618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha