همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه در همایش بزرگداشت شهدای عملیات والفجر ۸ گفت: عملیات غرور آفرین والفجر ۸ یکی از بزرگترین پیروزی‌های رزمندگان بود که کارشناسان نظامی جهان را مبهوت کرد.

محمد سپهر

به گزارش مرکز امور رفاهی وزارت نفت، سردار پاسدار محمد سپهر ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با حضور یکپارچه مردم پیروز شد و با تمامی هجمه هایی که از سوی استکبار جهانی و دشمنان خارجی و برخی دشمنان داخلی مانند منافقین علیه این انقلاب اسلامی انجام شد ولی کماکان با هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم ایران راه خود را ادامه می دهد و هر روز شکوفا تر میشود .

سردار سپهر افزود باید یادی کنیم از شهدای دوران دفاع مقدس بویژه شهدای عملیات والفجر 8 که موفقیت های رزمندگان و امنیت امروز کشور مدیون آنهاست.

وی ادامه داد عملیات والفجر 8 موفقیت بی نظیری را در جهان نصیب مردم ما کرد و با وجود تمامی امکانات و سلاح هایی که دشمن در اختیار رژیم بعث قرار داد این عملیات بطور کامل به اهداف خود دست یافت.

در این همایش سرهنگ اقبالی معاون اطلاعات سپاه محمد رسول الله نیز طی سخنانی گفت والفجر 8 یکی از عملیاتهای پیچیده نطامی بود که باعث تحیر همه نظامیان جهان و کشورهای دنبال کننده منافع خود در جنگ 8 ساله گردید.

وی افزود این عملیات از جنبه استحکامات عملیاتی و نظامی و با رعایت اصول ایمنی و حفاظتی در ارتباطات رادیویی بی سیم و باسیم و مکاتبات و رعایت اصل غافلگیری توسط سپاه و بسیج انجام شد.

سرهنگ اقبالی تاکید کرد والفجر 8 باهدف تسخیر دژ های مستحکم رژیم عراق و شکست استکبار و حامیان خارجی صدام در سال 1364 صورت گرفت که موفقیت های آن هنوز در سیستم های نظامی جهان بحث می شود.

در این همایش از تمبر یادبود شهدای عملیات والفجر 8 و شهدای غواص با حضور سردار سپهر سردار محمد رضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) و حجت الاسلام شاهانی رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار رونمایی شد.

این همایش به میزبانی بسیج وزارت نفت و شرکت ملی نفت برگزار و از بسیجیان نخبه و نمونه وزارتخانه ها کارخانجات و سازمانهای دولتی تجلیل شد.

عملیات والفجر 8 که از آن به عنوان نبرد اول فاو نیز نام برده می‌شود، عملیات آبی خاکی بود که در آن نیروهای سپاه پاسداران و ارتشبا غافلگیر کردن نیروهای عراقی از اروندرود عبور کرده و شبه‌جزیره فاو در جنوب عراق را فتح کردند.

این عملیات در ساعت 22 و 10 دقیقه روز 20 بهمن 1364 با رمز «یا فاطمة الزهرا» آغاز شد که طی آن از جمله دسترسی عراق به خلیج فارس قطع گردید.

کد خبر 397419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha