همشهری آنلاین: گروهی از محققان انگلیسی با بررسی وضعیت مشاغل در شرایط فعلی و نقش ربات‌ها در کاهش نیاز به نیروی کار پیش‌بینی کردند که تا ۱۲ سال آینده یک پنجم مشاغل توسط ربات‌ها اداره خواهد شد.

تا ۱۲ سال آینده یک پنجم مشاغل توسط ربات‌ها اداره خواهد شد

به گزارش ایسنا، بر اساس این مقاله تا سال 2030 بیشتر مشاغل مربوط به خدمات مشتریان، خدمات انبارداری و سایر خدمات روزمره مخصوصا در مراکز شهرهای بزرگ به ربات‌ها محول خواهد شد.

اندرو کارتر، کارشناس مرکز امور مشاغل و کاریابی لندن گفت: اگر چه پدیده اتوماسیون و جهانی شدن در نگاه اول با افزایش ثروت و رفاه شناخته شده بود، اما بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در بعضی موارد با پیشرفته‌تر شدن زندگی بعضی از مشاغل روزمره حذف خواهند شد.

وی در ادامه افزود: توصیه ما به مسئولان بریتانیا یا سایر کشورهای در حال رشد این است که از طریق سیستم آموزش و پرورش مهارت‌های جدید و متناسب با تغییرات نوین را به دانش‌آموزان ارائه دهند تا نیروی کار آینده در پیدا کردن شغل با مشکل مواجه نشود.

محققان معتقدند که تنها راه مقابله با بیکاری جهانی در پی گسترش پدیده اتوماسیون در گام اول آموزش مهارت‌های نوین و در گام دوم تامین زیرساخت‌های لازم برای افزایش مشاغل از طریق کارهای نوآورانه و طرح‌های زودبازده است.

کد خبر 396945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha