سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شرکت‌های هواپیمایی چاینا ایسترن و شیامن دربحبوحه دعوای چین و تایوان بر سر مسیر پروازها بین این دو کشور، از کنسل شدن ۱۷۶ پرواز دوطرفه به تایوان که به خاطر سال جدید چینی به مسیرهایشان اضافه شده‌بود؛ خبر دادند.

به گزارش رويترز، اين شركت‌هاي هواپيمايي در بيانيه‌هايي جداگانه اعلام كردند كه هيچ چاره ديگري جز كنسل كردن اين پروازها بعد از تاييد نكردن اين مسيرها توسط مقام‌هاي تايواني، نداشتند.

چين به تازگي چند مسير هوايي جديد به فهرست پروازها به تايوان اضافه كرد كه پرواز به بخش شمال تايوان و محل جداشدن اين جزيره از چين را نيز شامل مي‌شد.

تايوان مي‌گويد اين‌كار بدون موافقت آنها انجام شده كه مخالف توافقنامه‌اي با دولت دموكراتيك در تايپه است. در سال 2015 معاهده‌اي بين اين دو كشور امضا شده كه طبق آن براي اضافه كردن چنين مسيرهاي پروازي ابتدا باي دو دولت با هم مذاكره كنند.

در واكنش به اين كار شركت‌هاي هواپيمايي چيني كه بيشتر سهامشان به خطوط هوايي چايناسوثرن تعلق دارد، دولت خودگردان تايوان با درخواست آنها براي ايجاد پرواز جديد در مسيرهاي هوايي مورد مناقشه موافقت نكرد.

تايوان مي‌گويد اين مسيرها به مسيرهاي پروازي موجود كه دو گروه از جزيره‌هاي تحت كنترل تايوان را به هم وصل مي‌كند بسيار نزديك‌اند و همين نگراني‌هايي درباره امنيت پروازها در منطقه به‌وجود مي‌آورد.چين مي‌گويد هيچ مشكلي درخصوص امنيت پروازها وجود ندارد.

چين تايوان را يكي از استان‌هاي خودش مي‌داند و روابط بين اين دو دولت بعد از به‌قدرت رسيدن ساي اينگ-ون از حزب ترقي‌خواه مستقل دموكراتيك در سال 2016، سرد شده‌است.

کد خبر 396927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha