همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ از رفع خطر بیش از ۵۰ درخت خشکیده و خطر ساز در معابر و خیابان‌های سطح نواحی پنجگانه خبر داد.

رفع خطر بیش از ۵۰ درخت در خیابان ها و معابر منطقه ۱۹

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهرداد زنگنه فر معاون خدمات شهری و محیط زیست با اعلام این خبر گفت: از جمله عواملی که باعث خشکیده شدن، صدمه به درختان و خطرساز شدن آنها می شود می توان به فعالیت های عمرانی و تاسیساتی، ساخت و ساز ابنیه،آلودگی هوا و محیط زیست، صدمه های فیزیکی ناشی از کارکرد ماشین آلات، صدمه های عمده مالکان املاک و واحدهای تجاری و آفات و بیماری های درختان اشاره کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا در فصل خزان برای رفع خطر از این درختان بازدیدهایی ازسوی کارشناسان اداره فضای سبز به منظور شناسایی و اقدامات لازم صورت می گیرد. ضمن اینکه شهروندان می توانند در صورت مشاهده درختان در وضعیت مذکور نسبت به اعلام آدرس محل قرارگیری درخت از سامانه 137 یا 1888 در رفع خطر از آن اقدام شود.

زنگنه فر با اشاره به شروع عملیات شناسایی درختان خطر ساز در معابر منطقه خاطر نشان کرد: در حال حاضر در خیابان های میعاد، میثاق، مطهری شمالی، بختیاری حاشیه غربی اتوبان تندگویان، پل شهید لطیفی، بلوار شکوفه و در اطراف مدارس و مکان های پرتردد شهروندان از درختان رفع خطر شده است.

معاون شهردار منطقه بیان کرد: از اغلب درختان شناسایی شده رفع خطر می شود و از آنجایی که درختان و فضای سبز نقش مهمی در کاهش سرو صدا، آلودگی محیط زیست و افزایش شادابی بصری دارند به ندرت و در صورت سقوط، کهنسالی و ... با حضور نماینده سازمان بوستان های شهرداری نسبت به قطع درخت اقدام می‌شود.

به گفته این مسئول رفع خطر از درختانی که شاخ و برگه آنها با سیم و یا کابل‌های برق درگیر شده است با هماهنگی اداره برق منطقه صورت می‌گیرد.

کد خبر 396905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha