همشهری آنلاین: سرپرست اورژانس کشور به مردم توصیه کرد، با توجه به سرمای هوا، مردم نکات ایمنی لازم را هنگام استفاده از وسایل گرمایشی نفتی و گازی رعایت کنند تا دچار مسمومیت با گاز نشوند.

اورژانس

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند با بیان اینکه در این روزها احتمال سرمازدگی افزایش پیدا کرده، اظهار کرد: هموطنان حتما نکات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی را رعایت کنند. به ویژه رعایت این نکات برای کسانی که سفر می‌کنند ضروری است. مردم از مسافرت غیرضروری اجتناب کنند. در غیر اینصورت و در صورت لزوم برای سفر پیش از آن بررسی کنند که جاده‌ها باز باشد، امکانات ایمنی ماشین موجود باشد، گرمایش خودرو، سوخت کافی و مواد غذایی نیز تامین شده باشد.

وی افزود: اگر مجبور شدند که فرد بیماری را با خود منتقل کنند یا خودشان از داروی خاصی استفاده می‌کنند، حتما داروها را همراه خود ببرند. چون یکی از مشکلات ما در این مدت همراه نبودن داروی مورد نیاز مسافران بود.

سرپرست اورژانس کشور تصریح کرد: هر زمان که از سوی مسافران درخواستی برای کمک شد، خود را رساندیم اما جاده‌ها برای ما نیز لغزنده بود. با این حال سیستم ایمنی خودروهای ما تقویت شده بود و می‌توانستیم از لاین‌های متعددی خود را به مقصد برسانیم. روز گذشته چند خانم باردار نیاز به مراقبت داشتند، اما مسیرها بسته بود و نیروهای اورژانس مجبور شدند پیاده و با برانکار خود را به خودروها برسانند. سرما می‌تواند مشکلات برخی بیماران مانند افراد دیابتی را تشدید کند.

کولیوند که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از وسایل گرمایشی در منزل بیان کرد: با توجه به سرمای هوا ممکن است مردم از بخاری‌های نفتی و گازی استفاده کنند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که ایمنی این وسایل را مورد توجه قرار دهند. اگر احساس سرگیجه، تهوع و سردرد داشتند، حتما پنجره را باز کنند و با ۱۱۵ تماس بگیرند. اگر نکات ایمنی به خصوص در نصب بخاری به دقت رعایت شود، مشکل ایجاد نمی‌شود.

کد خبر 396894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha