همشهری آنلاین: حمله پنج مهاجم انتحاری علیه پایگاه گردان ۱۱۱ پلیس در حوزه پنجم شهر کابل پایتخت افغانستان با کشته شدن آخرین مهاجم و دستگیری یک تروریست پایان یافت.

 حمله انتحاری کابل با کشته شدن آخرین مهاجم پایان یافت

به گزارش ایرنا ، حدود ساعت 5 بامداد روز دوشنبه 9 بهمن ماه صدای انفجار از نزدیکی چهار راه قمبر شهر کابل شهروندان را بیدار کرد و در پی آن طنین صدای ادواری تبادل آتش سلاح های سبک و سنگین بیش از شش ساعت فضای این شهر ماتم زده از حمله خونین دو روز پیش را فرا گرفت.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در این ارتباط اعلام کرد که پنج مهاجم در این حمله شرکت داشتند که یک تن از آنها در ابتدای درگیری خود را منفجر کرد و دیگری در میانه های درگیری اقدام مشابه انجام داد و دو مهاجم نیز توسط نیروهای دولتی کشته شدند و یک تن ازعاملان انتحاری نیز دستگیر شده است.

«دولت وزیری » افزوده است که در این حمله 5 تن از نیروهای پلیس نیز کشته و 10 نفر زخمی شده اند و گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

این حمله در نزدیکی چهار راه قمبر شهر کابل و محدوده حفاظت شده دانشکده نظامی مارشال محمد فهیم رخ داده است و وزیری تاکید کرد که این درگیری به دانشکده نظامی مارشال فهیم نرسیده است.

دولت افغانستان امروز دوشنبه را در شهر کابل به منظور رسیدگی به مجروحان و تسلای خانوادهای قربانیان حمله انتحاری روز شنبه هفته جاری در چهار صدارت کابل که بیش از 100 کشته بر جای گذاشت را تعطیل عمومی اعلام کرده است.

در 29 مهر ماه سال جاری نیز در حمله ای انتحاری در ورودی دانشکده مارشال فهیم و هنگام خروج سرویس های ایاب و ذهاب دانشجویان 15 نفر کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

« محمد معصوم استانکزی » رئیس اداره عمومی امنیت ملی افغانستان دیروز در نشست خبری مشترک خود با دیگر مسئولان حوزه امنیت این کشور گفت : امکان مهار صد در صد حملات تروریستی برای این نهاد وجود ندارد و مهاجمان نابودی زیر ساخت ها، افزایش تلفات نیروهای اجتماعی موثر در مبارزه با خودشان و افزایش جذب نیرو از میان تحصیلکردگان به کمک شبکه های اجتماعی را دنبال می کنند.

« ویس احمد برمک » وزیر کشور افغانستان نیز دیروز در همین نشست خبری گفت که عوامل وابسته به گروه های تروریستی در بدنه نیروهای امنیتی ، نظامی و حتی درلایه های سیاسی نفود کرده اند و ما در تلاش برای شناسایی و نابودی آنها هستیم.

خبر رسیده بود که امروز رئیس جمهوری اندونزی به کابل سفر می کند ، رخدادی که تاکنون تایید یا رد نشده است و البته تزئین شهرکابل به پرچم دو کشور میزبان و میهمان گواهی برای امکان این سفر است.

کد خبر 396847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha