۴ عضو باند کلاهبرداری که با ایجاد تصادف ساختگی قصد کلاهبرداری از شرکت بیمه را داشتند دستگیر شدند.

متهم

به گزارش همشهری، اواسط آذرماه یکی از شرکت‌های بیمه درکرج هنگام بررسی پرونده‌های پرداخت خسارت به یکی از آنها مشکوک شد. فردی در جریان یک تصادف به‌شدت آسیب دیده بود اما مدارک و شواهد موجود در پرونده نشان می‌داد که آسیب‌ها ناشی از تصادف نبوده است.

در ادامه ماجرا به پلیس آگاهی استان البرز اعلام شد. مأموران نیز با انجام تحقیقات خود پی بردند که افرادی با ایجاد تصادف ساختگی قصد کلاهبرداری از شرکت بیمه را داشته‌اند. کارآگاهان با انجام بررسی‌های پلیسی و اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه اعضای این گروه کلاهبردار را شناسایی و آنها را در عملیاتی غافلگیرانه به دام انداختند.

اگرچه متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه خلافی بودند اما وقتی شواهد و مدارک را علیه خود دیدند مجبور به اقرار شدند. تحقیقات از آنها نشان می‌داد که یکی از اعضای این گروه نقش مصدوم را بازی می‌کرده است. اعضای دیگر گروه، او را به باغی در حاشیه کرج برده و پس از تزریق آمپول بی‌حسی با ضربات پتک وی را مصدوم کرده و دست و پایش را شکسته بودند.

پس از آن فرد مصدوم را برای صحنه‌سازی‌ تصادف به سطح شهر انتقال داده و در محلی خلوت او را مقابل خودرویی که از قبل در اختیار داشتند قرار داده و با پلیس تماس گرفته و مدعی شده بودند که تصادفی رخ داده است. پس از آن نیز کروکی تهیه کرده و با انتقال مصدوم به بیمارستان، قصد کلاهبرداری از شرکت بیمه را داشتند که دست‌شان رو شد و دستگیر شدند.

سرهنگ جواد صفایی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در این خصوص گفت: اعضای این گروه در اختیار مأموران اداره آگاهی استان البرز قرار گرفتند و تحقیقات از آنها برای شناسایی جرایم احتمالی دیگر با این شیوه و شگرد ادامه دارد.

کد خبر 396786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha