جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالری‌ها و مرکزهای هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان هنردوستان هستند.

تجسمی

به گزارش ایسنا، پرونده دهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر باز شده و آثار راه‌یافته به این رویداد در موسسه فرهنگی-هنری صبا به تماشا گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا چهارم اسفند همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ و روزهای جمعه ۱۵الی ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری ژاله

گالری ژاله در آستانه یک سالگی خود نمایشگاهی گروهی از ویدئو آرت با مضمون حافظ را برگزار می‌کند.

هر کدام از ویدئو آرت های این مجموعه استیتمنتی جداگانه دارند اما وجه اشتراک میان همه آن‌ها، «حافظ» است.

این نمایشگاه ۶ بهمن افتتاح می‌شود و تا چهاردهم این ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ الی ۲۱ از این نمایشگاه واقع در خیابان ایرانشهر،  کوچه نوشهر،  پلاک ۳،  گالری ژاله بازدید کنند.

گالری ساربان

۳۶ تابلو نقاشی سعید معیری‌زاده با عنوان «رساله‌ای در باب شکوه نادانی» و تکنیک اکریلیک روی دیوار می‌رود.

در بخشی از توضیح این نمایشگاه آمده است «نمایشگاه حاضر، حاصل جست‌وجوی هنرمندی پرورش یافته در جهان تصویری و سپهر هنر ایران است، که کوشیده به جهان بصری نوینی پای بگذارد، تا قالب‌های بیانی را در هم بشکند و پیوند نامیمون نظام سلطه با جهل و نادانی را چه در صورت‌های شکوهمند اسطوره ای و آسمانی، چه در قالب‌های سخت افزاری و تاریخی یا الگوهای نوین مصرف، به چالش بکشد. »

«رساله‌ای در باب شکوه نادانی» ششم بهمن افتتاح و تا ۱۶ بهمن ماه در «ساربان» برپا خواهد بود. این گالری به جز سه شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش خیابان شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

نگارخانه هنر ایران

نمایشگاه «چشم‌های نابینای شهر ما» توسط گروه هنری «نیلی» ششم بهمن‌ماه در نگارخانه هنر ایران برپا می‌شود.

این نمایشگاه با کوشش الهه نیک‌پی با موضوع چشم‌های نابینای شهر ما با حضور بسیاری از هنرمندان جمع آوری شده است.

نیک پی در مورد ایده پردازی این نمایشگاه می‌گوید : «ایده برگزاری این نمایشگاه زمانی به ذهنم خطور کرد که ساعتها در شلوغی ترافیک خیابانها و تکنولوژی به قسمتی از مشکلات افراد درجامعه فکر میکردم و اینکه من به عنوان یک هنرمند و عضوی از این جامعه آن را نادیده گرفته ام به طور مثال بیماران مبتلا به ایلئوستومی (بیماری دستگاه گوارش) که شاید مبتلایان آن را پایان همه چیز میدانند. این بیماران شاید در این تصورند که وجودشان در اجتماع باعث ایجاد حس ناخوشایندی در جامعه میشود و اینچنین بود که گروه هنری نیلی فراخوانی همگانی ایجاد کرد تا همه هنرمندان بتوانند دیدگاه خود را در قالب فرم و رنگ برای همراهی کردن با اینگونه مسائل ارائه دهند و ثابت کنند همه چیز زشت نیست شاید زشتیها را اگر طور دیگری بنگریم زیبا هستند. »

این نمایشگاه  درنگارخانه هنر ایران در خیابان حافظ خیابان خارک ضلع غربی تالار وحدت در ساعت ۴ تا ۸ شب برگزار می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. در افتتاحیه نمایشگاه «چشم‌های نابینای شهر ما» پرفورمنس نقاشی همراه با موسیقی به اجرا در خواهد آمد.

گالری شیرین

اولین نمایشگاه انفرادی عکس‌های ژیلا مختاری با نام «دیوانگی منهای یک ثانیه» در گالری شیرین برگزار شده است.

مختاری در بخشی از متن خود برای این نمایشگاه نوشته است: «فکر می‌کنم ترسناک‌ترین نقطه‌ این نمودار، دیوانگی مطلق که نه‌، شاید نقطه‌ای در مجاورت آن باشد. نقطه‌ای درست یک دم قبل از جنون. آنجا که انگار چیزی در درون ما می‌شکند و فرو می‌ریزد؛ آوار می‌شود انگار به روی انسانیت و اخلاق و تمام ارزش‌های آموخته‌مان. همان لحظه‌ای که مرد اتوکشیده‌ای پشت یک چراغ قرمز طولانی از اتومبیل خود پیاده می‌شود و با قفل فرمانی که به دست دارد، شیشه‌ اتومبیل جلویی را خرد می‌کند. درست همان دم که نوجوان سر به زیری مرتکب جنایت وحشتناکی می‌شود یا آن دم که در یک نزاع خانوادگی...

در مقابل اما، شرافت دیوانگان محض را می‌ستایم. آن‌ها که، برچسب خورده و طرد شده، گوشه نشینِ پستوی خانه‌ای یا آسایشگاهی می‌شوند بدون آنکه حضورشان کسی را تهدید کند. آن‌ها که با من و تو و آن دیگری، تنها. یک ثانیه فاصله دارند. »

آثار این نمایشگاه تا ۱۱ بهمن‌ماه در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره پنج بر دیوار هستند؛ علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به این گالری مراجعه کنند. گالری «شیرین» روزهای دوشنبه تعطیل است.

کد خبر 396507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha