همشهری آنلاین: رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، از اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت به منظور پرداخت بخشی از بدهی‌ها به داروخانه‌ها و دانشگاه‌ها خبرداد.

طاهر موهبتی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از  روابط عمومي و امور بين الملل سازمان بيمه سلامت ايران، طاهر موهبتي اظهار داشت: با پيگيري‌هاي رييس جمهور، وزير بهداشت و رييس سازمان برنامه و بودجه، دو هزار ميليارد تومان به صورت موردي دراختيار سازمان بيمه سلامت قرار گرفت تا بخشي از بدهي‌ها به داروخانه‌ها و دانشگاه‌ها را پرداخت كند.

او افزود: طي امروز و فردا، منابع در اختيار استان‌ها قرار مي‌گيرد و طي 3 يا 4 روز آينده نيز منابع به حساب داروخانه‌هاي بخش خصوصي، نهادهاي غير دولتي و دانشگاه‌ها واريز خواهد شد. بعد از اين اقدام، عملا پرداختي‌هاي سازمان به داروخانه‌هاي بخش خصوصي و داروخانه‌هاي وابسته به نهادهاي غير دولتي به شهريور 96 خواهد رسيد.

موهبتي خاطر نشان كرد: درحال حاضر بدهي سازمان به داروخانه‌هاي طرف قرارداد تا خرداد ماه 96پرداخت شده است، با اين شرايط بدهي سازمان به داروخانه‌ها به شهريور ماه 96 مي‌رسد. به عبارتي، تعداد بدهي ما حدود دو الي دوماه و نيم خواهد رسيد كه كمتر شاهد چنين اتفاقي بوده ايم.

او گفت: علاوه براين، 1600 ميليارد تومان به دانشگاه‌ها اختصاص داده مي‌شود و مقرر شده است اين منابع را براي تامين دارو و تجهيزات پزشكي استفاده كنند چرا كه بسياري از شركت‌هاي دارويي به دليل عدم نقدينگي نمي‌توانند ثبت سفارش كالا و مواد مصرفي داشته باشند و به همين دليل، نگران هستيم كه مشكلاتي در اين حوزه ايجاد شود.

مدير عامل سازمان بيمه سلامت ايران تاكيد كرد: وظيفه حاكميت اين است كه در مورد كالاهاي اساسي كه در سبد سلامت مردم نقش موثري را ايفا مي‌كند، تدبير لازم را انجام دهند.

موهبتي اظهار اميدواري كرد كه با اين اقدام مثبت دولت در جهت حمايت از بيمه سلامت، پرداخت‌هاي سازمان به مراكز طرف قرار داد انجام شود تا در نهايت رضايت مردم را در پي داشته باشد.

مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايران گفت: وقتي 42 هزار مركز دولتي و غيردولتي طرف قرار داد با سازمان بيمه سلامت ايران، مطالبات خود را دريافت مي‌كنند طبيعتا اين مسئله بر رفتار و ارائه خدمت آنان به مردم تاثير خواهد داشت.

او افزود: با اين منابع اختصاص داده شده بدهي دانشگاه‌ها به خرداد و يا اواخر ارديبهشت 96 خواهد رسيد كه نسبتا قابل قبول بوده و اميدواريم به اين روال ادامه يافته تا در نهايت سازمان بيمه سلامت به مراكز طرف قرار داد بدهي كمتري داشته باشد.

موهبتي با تاكيد بر اينكه پرداخت بموقع مطالبات يكي از وظايف سازمان‌هاي بيمه اي در زمينه خريد راهبردي و خدمات است گفت: يكي از چالش‌هاي جدي ما در سازمان‌هاي بيمه اي تامين منابع است.

او افزود: خوشبختانه در ماه‌هاي اخير اتفاقات خوبي افتاد به طوري كه بدهي سازمان به مراكز درماني كه تا مهرماه 95 پرداخت شده بود اكنون، تقريبا تسويه شده است.

مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايران، با تاكيد بر اينكه حساسيت خاصي در زمينه بدهي‌ها وجود دارد اظهار داشت: گرچه تمام مراكز طرف قرار داد با سازمان از اهميت ويژه اي برخوردادهستند اما بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك از جمله داروخانه‌ها و شركت‌هاي تجهيزات پزشكي و دارويي كه كالاهاي استراتژيك دارند از اهميت ويژه اي برخوردار هستند، به همين منظور دولت بايد در اين زمينه تدابير لازم را اتخاذ كند.

کد خبر 396319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha