سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شخصیت «مینی‌ موس» هم در تالار مشاهیر هالیوود، ستاره‌ای را به نام خود زد.

سینما

به گزارش ایسنا، «دویچه وله» نوشت: پس از «میکی موس»، «باگز بانی» و «دانلد داک»، نوبت به «مینی‌ موس» ۹۰ ساله رسید تا ستاره‌ای به نامش در تالار مشاهیر هالیوود حک شود.

تالار مشاهیر با روزانه ۱۰ میلیون بازدیدکننده، مشهورترین بلوار هالیوود محسوب می‌شود. در این مکان بیش از ۲۵۰۰ ستاره روی زمین به نام برترین و درخشان‌ترین چهره‌های دنیای تصویر حک شده است.

نام «مینی‌ موس» که همان شخصیت زن موش انیمیشن‌های «والت دیزنی» است، روی دو هزار و ششصد و بیست و هفتمین ستاره تالار مشاهیر نوشته شده است. در مراسم به نام زدن این ستاره، ستاره‌هایی هم به نام «کیتی پری» خواننده و «باب ایگر» رئیس کمپانی «دیزنی» خورد.

شخصیت «مینی‌ موس» با لباس قرمز و سفید توپ‌توپی‌اش اولین بار در سال ۱۹۲۸ در فیلم انیمیشنی «کشتی بخار ویلی» از کمپانی «والت دیزنی» ظاهر شد و از آن پس در بیش از ۷۰ فیلم کودکان و بزرگسالان جهان را سرگرم کرده است.

«میکی موس» همپای همیشگی «مینی»، ۴۰ سال پیش در تالار مشاهیر ستاره‌دار شد. صدای «میکی» را خود «والت دیزنی» ـ بنیان‌گذار مشهورترین کمپانی‌ انیمیشین‌سازی دنیا ـ ادا می‌کرد.

خانواده «مینی‌ موس» برای اولین بار در مجموعه داستان مصور «آقای حقه باز و دزدان تخم مرغ» معرفی شدند.

این مجموعه در فاصله ۲۲ سپتامبر تا ۲۶ دسامبر ۱۹۲۶ در داستان‌های مصورش به معرفی آن‌ها پرداخت. پدر و مادرش کشاورز بودند و پدرش «مارکوس موس» نام داشت. در این مجموعه مصور، خانواده عمویش «میلتون موس»، به همراه پدربزرگ و مادربزرگش که «مارشال موس» و «ماتیلدا موس» نام داشتند، به تصویر کشیده شدند. در بسیاری از موارد «مینی موس» همراه «میکی موس» است. شخصیت‌های «دیزی داک» و «کلاریبل گاوه» از دوستان صمیمی او هستند.

کد خبر 396311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha