چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

اگر آنقدر شهروند موفقی بوده‌اید که پس‌اندازتان برای خرید خانه در ابعاد کوچک و حتی بزرگ کفایت می‌کند و گوش شیطان کر! برای خانه‌دار شدن خیز برداشته‌اید بهتر است بدانید قیمت‌ها بالاخره به ثبات رسیده است.

آن‌طور که رئیس اتحادیه مشاوران املاک می‌گوید اگر دوستان مسئول و غیرمسئول با اظهارنظرهای غیرکارشناسی آب به آسیاب گرانی نریزند و البته بی‌حرف پیش!  چشم‌هایمان به کاهش قیمت خانه هم روشن خواهد شد.

مصطفی قلی‌خسروی در گفت و گو با همشهری می‌گوید: این کاهش یا دست‌کم ثبات قیمت با در نظر گرفتن آغاز فصل رکود و به آخر رسیدن جابه‌جایی‌ها قابل پیش‌بینی بوده هر چند که افزایش تسهیلات دولتی و وعده واگذاری گسترده زمین‌های 99 ساله هم درایجاد شرایط فعلی نقش داشته است.

او معتقد است تنها راه خانه‌دار شدن مردم به خصوص در شهرهای بزرگی مثل تهران حرکت به سمت بلند مرتبه‌سازی و در نتیجه تراکم‌فروشی است و نمی‌توان این نیاز را نادیده گرفت.
جان کلام اینکه قبل از امضای هر قراردادی از واقعی بودن قیمت مطمئن شوید و معامله را در بنگاه‌های صاحب مجوز، رسمی کنید و به خاطر داشته باشید که با استناد به گفته‌های خسروی تا همین امروز 6 هزار مشاور املاک غیرقانونی و بدون مجوز رسمی مشغول خدمت‌رسانی هستند.

البته اگر به فصلی بودن سیاست‌های دولتی عقیده ندارید و به وعده‌های مسئولان اعتماد می‌کنید برای خرید ارزان‌تر می‌توانید دست نگهدارید.محمد سعیدی‌کیا وزیر مسکن و شهرسازی همین چند روز پیش اعلام کرد با واگذاری زمین‌های 99 ساله به زودی زود قیمت خانه حتی در تهران ارزان خواهد شد.

کد خبر 39631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز