سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کلاغ‌هایی که در ساخت ابزار قلاب‌دار تبحر دارند، امکان مشاهده اولین سنگ بنای کشفیات فناورانه را برای دانشمندان فراهم کرده‌اند.

کلاغ

براساس گزارش BBC، كلاغ‌هاي كالدونياي جديد به صورت خود به خودي از گياهان قلاب‌هايي ميسازند تا با استفاده از آن لارو و عنكبوت شكار كنند.

آزمايش‌ها اكنون نشان مي‌دهند كه اين ابزارهاي قلاب مانند در شكار و به دست آوردن خوراكي 10 برابر سريعتر از ابزار جايگزين،‌يك تكه شاخه درخت هستند.

محاسبه كاربردي بودن قلاب علاوه براينكه اطلاعاتي درباره دليل تكامل روند استفاده از ابزار در اين كلاغ‌ها در اختيار دانشمندان قرار مي‌دهد، بلكه براي اولين بار امكان مشاهده روند تكامل فناوري جديد در قلمرو حيوانات را براي آنها فراهم مي‌كند. اين كلاغ‌ها تنها گونه شناخته شده از حيوانات هستند كه توانايي ساخت قلاب دارند.

اولين قلاب‌هاي ماهيگيري دست‌ساز انسان كه قدمتي برابر 23 هزار سال دارند،در زمان خود يكي از مهم‌ترين دستاورد‌هاي فناوري به شمار مي‌رفتند زيرا به گفته باستان‌شناساني كه اين قلاب‌هاي صدفي را از درون غاري در اوكيناواي ژاپن كشف كردند،‌ اين فناوري دريايي اوليه به انسان‌ها اجازه بقا داده‌است.

اين كلاغ‌ها و آنچه آنها را وادار به ساخت ابزار كرده‌است، براي محققان مدل ارزشمند غيرانساني را فراهم كرده‌است تا با كمك آن بتوانند روي منشا قدم‌هاي بنيادين انسان در زمينه دستاورد‌هاي فناوري مطالعه كنند.

کد خبر 396276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha