«آلان» در دریای مدیترانه است. داستان پسر مهاجر کوچکی که از کردستان سوریه از جنگ گریخته بود تا با خانواده‌اش در گوشه‌ی دیگر دنیا در آرامش زندگی کند.

دوچرخه

پسركوچكي كه عكس او در كنار ساحل آرميده، جهان را تكان داد. او همراه خانواده‌اش از جنگ مي‌گريخت تا به كشور امني برسد و دريا او را بلعيد. با لباس‌هاي نو و زيبايي در دامن ساحل. حالا قصه‌ي اين پسر كوچك را با نام «لالايي مديترانه» مهتاب شهیدی مربی‌مسئول مرکز شماره‌ي 9 کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تهران بازگو كرد.

روز يكشنبه، ‌2 بهمن 1396، آیین افتتاحيه‌ي بیستمین جشنواره‌ي بین‌المللی قصه‌گویی در  مركز آفرينش‌هاي فرهنگي‌هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد. رضا قمرزاده، دبیر بیستمین جشنواره‌ي بین‌المللی قصه‌گویی در اين مراسم گفت: «قصه‌گویی، شاه‌راه رشد و تقویت روحیه‌ي پرسش‌گری در بچه‌ها است. قصه، راه بیان نیازها از سوی متربی و تکوین واژه‌ها، کلمه‌ها و مهارت‌های زندگی، راه انتقال تجارب، قوانین اجتماعی، ارزش‌های ملی و دینی از سوی بزرگ‌ترها و در نهایت راهی برای آینده‌ي بهتر است.»

او گفت:«در پنج ماه گذشته 780 چشمه در مراکز فرهنگی‌هنری کانون و در شهرهای مختلف جوشید، 7هزار پرنده‌ (قصه‌گویان) در کنار این چشمه‌ها آواز سرودند، چشمه‌ها به 31 رودخانه (استان) کوچک تبدیل و با هم پیوند خوردند و به راه خود ادامه دادند تا در 5 رودخانه‌ی بزرگ‌تر (منطقه‌ای) به جلوه‌گری در آمدند و امروز به یک آبشار(جشنواره بین‌المللی) زیبا تبدیل شده‌اند.»

بعد از او نعيمه‌ بيدمشكي از يزد، داستان انتظار شيرين را كه درباره‌ي نامه‌‌ي يك كودك به امام رضا (ع) بود  اجرا كرد. پاييزه طاهري هم از تهران، داستان آرش كمانگير و مرد عنكبوتي را اجرا كرد. 

اين مراسم در سه روز مداوم برگزار مي‌شود و فردا سه شنبه، بخش بين الملل اين جشنواره برگزار مي‌شود و قصه‌گوياني از كشور لبنان، كنيا،‌ برزيل،  مالزي، اسپانيا، هند، افغانستان و تركيه به روايت داستان‌هاي‌شان خواهند پرداخت. چهارشنبه نيز برگزيدگان نوجوان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها قصه مي‌گويند.

کد خبر 396244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha