همشهری آنلاین: خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها از بانک کارگشایی خبر داده که دلال‌ها برای فردی به نام «وحید م» سکه می‌خریدند و به غیر از او «محمد س» هم وارد ماجرای خرید دلار شده است، اولی ۵۰ میلیون دلار و دومی ۱۰۰ میلیون دلار خرید کرده‌اند.

بانک کارگشایی

خبرگزاري تسنيم در اين خصوص نوشته است: اینکه چرا دلار در این روزها در برخی روزها و حتی ساعت‌ها در بازار کم‌یاب و بعضاً نایاب می‌شود نیازمند تأمل در برخی خرید و فروش‌ها است.

خبرنگار تسنیم قبلاً و از محل فروش سکه در بانک کارگشایی این خبر را داده بود که تمام دلال‌هایی که در سالن حراج حضور دارند برای یک نفر به‌نام «وحید م.» سکه می‌خرند! یعنی یک نفر پای ثابت تمام حراج‌های بانک مرکزی است که به‌طور جد اصرار به خرید سکه داشت.

  • دلال بزرگ حراجی سکه کیست؟

براساس تازه‌ترین خبری که به دست ما رسیده است، همان فردی که پیش از این خریدار اصلی سکه‌های بانک کارگشایی بود، مدتی است وارد بازار ارز شده و بیش از 50 میلیون دلار خریده است.

اما فرد دیگری هم کنار آقای «وحید م.»، پای ثابت نرخ‌گذاری در بازار ارز است. آقای «محمد س.» نیز در تلاطم ارزی دستی در بازار داشته و در این مدت بیش از 100 میلیون دلار خریده است.

اطلاعات دریافتی ما این است که این دو نفر با نیت‌های سوء خود تلاش می‌کنند با دپوی دلار موجب بالا رفتن قیمت‌ها در بازار ارز شوند، بنابراین در این شرایط سود گرانی دلار در خوش‌بینانه‌ترین حالت به جیب چند دلال بزرگ خواهد رفت و این مردم و دلال‌های خرد هستند که بیشترین ضرر را متحمل می‌شوند.

کد خبر 396208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha