همشهری آنلاین: خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: ارتش سوئیس چهار هزار و ۳۷۷ نیرو در داووس و اطراف آن مستقر می‌کند تا امنیت لازم برای برگزاری مجمع جهانی اقتصاد سال جاری را که قرار است با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برگزار شود، تامین کند.

 آمادگی کامل ارتش سوئیس برای تامین امنیت اجلاس داووس

به گزارش ايرنا براساس گزارش آسو شيتدپرس، «آلدو شلنبرگ» ژنرال ارتش سوئیس گفت که در پی اعلام خبر شرکت ترامپ در اجلاس داووس به عنوان اولین رئیس جمهوری در راس قدرت آمریکا طی 20 سال گذشته، تعداد نیروهای تامین کننده امنیت در جریان برگزاری این مجمع تغییری نخواهد کرد.

وی یادآور شد که سطح تمهیدات امنیتی اجلاس سال جاری، مشابه با سطح تمهیداتی است که برای سال های گذشته در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، حدود 93 درصد از نظامیانی که قرار است امنیت اجلاس داووس را تامین کنند، سربازان وظیفه هستند. همچنین نیروی هوایی سوئیس دو هزار و 580 نیرو برای این اجلاس به کار می گیرد که یکهزار و 600 تن از این تعداد، پیاده نظام و 187 نیرو از میان پلیس نظامی هستند.

در همین حال، مقام های نظامی و پلیس سوئیس با توجه به بارش سنگین برف در اطراف داووس، مطمئن نیستند که چه تعداد برای اعتراض به حضور ترامپ در این اجلاس خود را آماده برگزاری تظاهرات کرده اند.

از سویی با توجه به تعطیلی دولت آمریکا در واشنگتن، شک و شبهاتی در مورد حضور دونالد ترامپ در مجمع جهانی اقتصاد وجود دارد.

«کلاوس شواب» بنیانگذار مجمع جهانی اقتصاد ابراز امیدواری کرد که سفر برنامه ریزی شده ترامپ به داووس برای شرکت در این اجلاس، چشم انداز جهانی بهتری را در اختیار وی قرار دهد.

وی از اظهارنظر در مورد تاثیر تعطیلی دولت آمریکا بر برنامه سفر ترامپ به داووس و شرکت در مجمع جهانی اقتصاد، خودداری کرد.

براساس اعلام کاخ سفید، ترامپ قصد دارد سیاست خود مبنی بر مقدم بودن آمریکا را در اجلاس داووس به طور مبسوط شرح دهد.

پیش بینی می شود که بیش از 60 رئیس دولت، صدها فعال بخش تجاری، اعضای دانشگاهی، مدافعان سیاست و افراد مشهور و نامدار در این اجلاس شرکت کنند.

کد خبر 396207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha