همشهری آنلاین: دکتر محقق داماد استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: من به‌عنوان یک روحانی نسبتا سالخورده از همه ملت ایران عذرخواهی می‌کنم ما نتوانستیم اخلاق اسلامی را ارتقا بخشیم و نسل امروز را مهربان و رحیم و بدون خشونت تربیت کنیم.

مصطفی محقق داماد

به گزارش پايگاه خبري جماران، آیت الله دکتر مصطفی محقق داماد، استاد دانشگاه شهید بهشیتی و حقوقدان، در هشتمین همایش سلامت روان و رسانه با موضوع خشونت که یکم بهمن ماه در سازمان جوانان هلال احمر برگزار شد، تاکید کرد که سیاه‌ترین و دشوارترین خشونت، خشونت‌های ناشی از انگیزه‌های قدسی و دینی است؛ یعنی، به نام خدا، آدم‌کشی کردن و برده سازی کردن و سر بریدن و به نام خدا اسیر و ویران کردن. تمام جنگ‌های تاریخ ناشی از خشونت بوده. هیچ خشونتی هم به تلخی خشونت مقدس نیست. ما نمونه‌های آن را در قرون وسطی دیده‌ایم که به نام خدا و دین چه کردند و متاسفانه هنوز هم ادامه دارد.

او منشأ تمام خشونت‌ها را جهل دانست و گفت: « منظور از جهل، نادانی و نفهمیدن مفهوم خدا و سوءبرداشت از مفاهیم قدسی است. اینها ناشی از کج‌اندیشی دین است، مفاهیم قدسی همه همین‌طور است که اگر درست فهمیده نشود، گمراه‌کننده می‌شود. چه باید کرد؟ باید وقت خودمان را برای پرورش اخلاق قبل از دینداری گذاشت.»

او در ادامه گفت: «من به‌عنوان یک روحانی نسبتا سالخورده، از همه ملت ایران عذرخواهی می‌کنم. ما نتوانستیم اخلاق اسلامی را ارتقا ببخشیم و نسل امروز را مهربان و رحیم و بدون خشونت تربیت کنیم.»

کد خبر 396203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha