دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ترکیه خودرو‌ها و تانک‌های بسیاری در مناطق مرزی با سوریه مستقر کرده و آماده است تا عملیات گسترده زمینی را در عفرین آغاز کند.

آخرین خبرها از حملات ترکیه به عفرین سوریه

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، آخرين خبرها از حملات ارتش ترکیه به منطقه عفرین سوریه و واکنش های بین الملل به آنها به شرح زير است.

15:41 خبرگزاري رويترز گزارش داد، سخنگوي گروه موسوم به نيروهاي سوريه دموکراتيک که از حمايت آمريکا برخوردار است دوشنبه در يک کنفرانس خبري ، روسيه را به سبب عقب کشيدن نيروهاي روسي از عفرين و اجازه دادن به هواپيماهاي جنگي ترکيه براي حمله به اين منطقه به اقدام «غيراخلاقي» متهم کرد.

اين سخنگو افزود: اين گروه سرگرم بررسي احتمال استقرار نيروهاي کمکي در عفرين براي دفع حمله ترکيه به اين منطقه است. اين گروه از همه کشورها مي خواهد براي متوقف کردن حمله ترکيه به عفرين در سوريه هر کاري مي توانند بکنند.

15:28 خبرگزاري رويترز گزارش داد، سخنگوي گروه کردي «ي پ گ» سوريه دوشنبه در کنفرانس خبري اعلام کرد موضع روسيه «آسمان عفرين را به روي هواپيماهاي جنگي ترکيه باز کرد.»

15:30 وزير امور خارجه انگليس در توئيت خود نوشت خواسته ترکيه براي حفظ امنيت مرزهايش بحق است و لندن نيز تحولات عفرين را زير نظر دارد.
بوريس جانسون با انتشار پيامي در صفحه توئيتر خود نوشت:«تحولات عفرين را از نزديک زير نظر داريم. ترکيه حق دارد که خواستار حفظ امنيت در مرزهايش است. ما هدف مشترکي داريم و به دنبال کاهش خشونت در سوريه و تمرکز بر مهم‌ترين مسئله هستيم: يک فرآيند سياسي در سوريه که به پايان يافتن رژيم اسد منجر شود».

15:17 شبه نظاميان يگان هاي مدافع خلق کرد (ي پ گ) اعلام کردند هواپيماهاي جنگي ترکيه روز دوشنبه دو روستا را در عفرين در شمال سوريه بمباران کردند.
به گزارش خبرگزاري رويترز از بيروت، بيروش حسکا سخنگوي گروه ي پ گ اعلام کرد: درگيري هاي شديد ميان گروه (موسوم به) نيروهاي سوريه دموکراتيک­، که ي پ گ نيز يکي از گروههاي تشکيل دهنده آن است و «اشغالگران ترکيه اي» در منطقه عفرين ادامه دارد.

15:17 شبکه تلويزيوني الجزيره مباشر گزارش داد ، رجب طيب اردوغان رئيس جمهوري ترکيه اعلام کرد آمريکا در سوريه 20 پايگاه نظامي دارد ، ترکيه به هيچ کشوري چشمداشتي ندارد ، ما خواستار تماميت ارضي سوريه هستيم.

14:50نيروهاي ارتش ترکيه با آغاز عمليات زميني از منطقه اعزاز، سعي دارند خود را به منطقه عفرين برسانند.

14:38نيروهاي ي پ گ شهر عفرين را به چهار منطقه تقسيم کرده اند و اجازه تردد در اين مناطق را نمي دهند. هدف آنها اين است که توان ارتش ترکيه را تضعيف و درگيري در عفرين را فرسايشي کنند.

14:29نخست وزير ترکيه در گفتگويي مطبوعاتي مدعي شد عمليات عفرين با هماهنگي دمشق ادامه دارد و ممکن است اين عمليات سرآغازي از همکاري مجدد با دمشق باشد.

13:29سخنگوي کرملين گفت روسيه به دقت عمليات نظامي ترکيه را در شمال سوريه زير نظر دارد. سخنگوي کرملين از اظهارنظر درباره اين سوال که آيا مسکو قبل از آغاز عمليات ارتش ترکيه در شمال سوريه،‌ از آن آگاه بود يا خير ، خودداري کرد. وي افزود مسکو معتقد است حفظ يکپارچگي سرزميني سوريه اهميت زيادي دارد.

11:40 ترکيه خودروها و تانک هاي بسياري در مناطق مرزي با سوريه مستقر کرده و آماده است تا عمليات گسترده زميني را در عفرین آغاز کند.

10:15 فرماندار شهر مرزي ريحانلي در استان مرزي هاتاي ترکيه اعلام کرد بر اثر حملات خمپاره اي از خاک سوريه به شهر ريحانلي دست کم يک شهروند سوري کشته شد و 46 غير نظامي ديگر از جمله 16 تبع سوري زخمي شدند .

09:12 حملات نيروهاي نظامي ترکيه عليه مناطق تحت کنترل يگان هاي مدافع خلق (ي پ گ) در شمال سوريه در عفرين دست کم 18 کشته بر جا گذاشت.

08:20 ­فرانسه از ترکيه خواست که در حمله خود به شهر کرد نشين عفرين در سوريه از خود خويشتن داري نشان دهد. فرانسه همچنين خواهان برگزاري نشست شوراي امنيت براي بررسي وضعيت در سوريه شده است.

07:10 (گروه تروريستي) ارتش آزاد سوريه با حمايت ارتش ترکيه عمليات نظامي خود رادر منبج آغاز کرد.

کد خبر 396199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha