همشهری آنلاین: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر از نجات ۳۵ کوهنورد زن و مرد یاسوجی در ارتفاعات خاییز شهرستان تنگستان این استان خبرداد.

نجات ۳۵ کوهنورد یاسوجی در ارتفاعات بوشهر

علی یوسفی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: 35 نفر کوهنورد زن و مرد یاسوجی که در ارتفاعات خاییز شهرستان تنگستان این استان مسیر را گم کردند، در عملیاتی 6 ساعته نجات یافتند.

وی بیان کرد: این 35 نفرکوهنورد دیروز به ارتفاعات کوه‌های گردشگری خاییز در شهرستان تنگستان صعود کردند. یکی از اعضای این گروه کوهنوردی خانمی 42 ساله بود که بعدازظهر دیروز دچار مصدومیت از ناحیه مچ و ساق پا می شود.

یوسفی تصریح کرد: طی تماس تلفنی به اورژانس استان جهت امداد اطلاع داده شد که هلال احمر از طریق اورژانس مطلع شد و بلافاصله هماهنگی لازم را با پایگاه کوهستان هلال احمر در منطقه انجام و دو تیم 6 نفره و 5 نفره امداد کوهستان با امکانات و تجهیزات لازم به منطقه اعزام شد.

وی ادامه داد: ساعت 18 و 25 دقیقه عصر به سمت محل حادثه حرکت کردند که پس از حدود سه ساعت پیاده روی به محل حادثه رسیدند و پس از اقدامات اولیه درمانی و آتل بندی و از طریق بسکت و سه ساعت پیاده روی، ساعت 24:20 مصدوم به پایین کوه انتقال یافت و تحویل اورژانس داده شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر اضافه کرد: تیم کوهنوردان یاسوجی به علت آشنا نبودن به منطقه و تاریکی شب گمراه شده بودند و با راهنمایی‌های صورت گرفته به پایین کوه انتقال داده شدند.

کد خبر 395941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha