همشهری آنلاین: هنردوستان این فرصت استثنایی را یافته‌اند که برای نخستین‌بار در ۱۰۰ سال اخیر به تماشای چهار اثر فراموش‌شده از ونسان ون‌گوگ و یک نقاش قرن هفدهمی به نام گوورت فلینک بنشینند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، در ميان اين آثار كه در موزه سينگر لارن در هلند به نمايش درمي‌آيد، يك اثر طراحي از ون‌گوگ هم به چشم مي‌خورد؛ اثري كه پيش‌تر هرگز در معرض تماشا قرار نگرفته و تا همين امروز در اختيار يك مجموعه‌دار خصوصي بود. نقاش نامدار هلندي اين طراحي را در سال 1886 خلق كرده است؛ دوره‌اي كه در آنتورپ و پاريس زندگي و در آتليه شخصي فرناند كورمن، نقاش پيشرو فرانسوي كار مي‌كرد.

طراحي‌هاي ون‌گوگ روز سه‌شنبه در موزه سينگر لارن در مركز هلند روي ديوار رفت. در همين حال، دو نقاشي فراموش‌شده از فلينك كه در 1895 ناپديده شده بودند، در موزه آمستردام به نمايش درآمدند. فيلنك از 1615 تا 1660 زندگي مي‌كرد و شاگرد رامبراند بود. اين نقاشي‌ها پس از آن كشف شد كه مالك آنها به موزه آمستردام رفت و تعدادي از كارهاي نقاش قرن هفدهم هلند را روي ديوار ديد.

طراحي‌هاي فراموش‌شده ون‌گوگ براي سال‌ها در ميان انبوه آثار يك مجموعه‌دار بود و موزه ون‌گوگ سال 2013 صحت و اصالت آثار را تاييد كرد. به عقيده كارشناسان موزه، طراحي‌ها متعلق به همسر برادر ون‌گوگ بوده و سال 1917 به يك مجموعه‌دار خصوصي فروخته شده است. ون‌گوگ در 37 سالگي در فرانسه از دنيا رفت.

کد خبر 395770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha