همشهری آنلاین: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت یارانه اضافی به ارزش ۲۴۷ میلیارد تومان برای اولین بار از طریق کمیته امداد خبر داد.

به گزارش ایسنا، پرویز فتاح در نشست رونمایی از برنامه‌های جدید اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه شب گذشته این یارانه اضافی به صندوق ولایت واریز شده و در اختیار مددجویان قرار گرفته است، گفت: در ۹ ماه گذشته مستمری اضافه که مصوب دولت و مجلس بود از طریق خود دولت به حساب یارانه واریز می‌شد. این درحالیست که این افزایش مربوط به مستمری مددجویان بود. به همین دلیل دستورالعمل جدید به کمیسیون اقتصادی مجلس رفت و بدون هیچ مخالفی تصویب شد تا این مبلغ توسط کمیته امداد پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در همان ساعات اولیه نزدیک به ۴۰۰ نفر این مبلغ را از حساب‌های خود برداشت کردند، اظهار کرد: دولت همچنین به کمیته امداد اعتماد کرد و واریز مبلغ ۱۵۷ میلیاردی یارانه ۱.۵ میلیون خانواده نیز بر عهده کمیته امداد قرار گرفت.

فتاح در ادامه از اتفاق نظر دولت و‌ مجلس برای اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای پرداخت وام در سال ۹۷ خبر داد و تصریح کرد: ۱۴۰۰ میلیارد تومان از این بودجه در اختیار کمیته امداد و ۶۰۰ میلیارد نیز در اختیار بهزیستی قرار خواهد گرفت. با این وجود تلاش خواهیم کرد تا این مبلغ را افزایش دهیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اختصاص بودجه ۱.۵ میلیاردی از صندوق توسعه ملی برای اشتغال‌زایی در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر، ادامه داد: کمیته امداد تا پیش از این عضو کارگروه استانی نبود اما باز هم با اعتماد دولت کمیته امداد عضو رسمی کارگروه استانی شد تا از این ظرفیت استفاد کند. این مبلغ نزدیک به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است که بانک ها باید معادل همین مبلغ را برای اختصاص اعتبارات به آن اضافه کنند.

فتاح با تاکید بر اهمیت انجام‌ کار علمی در خصوص طرح های اشتغال‌زایی، اظهار کرد: ما باید با مبانی روز علمی کشور، منطقه و دنیا این طرح ها را اجرایی کنیم. طرح‌های اجرا شده در کشور توسط کمیته امداد می‌توانند به عنوان الگوی کشورهای دیگر نیز قرار بگیرند.

وی همچنین از پرداخت ۱۰۰ درصدی وام‌های کمیته امداد خبر داد و تصریح کرد: بانک‌ها به شکل خودکار با کمیته امداد در این خصوص همکاری می کنند.

کد خبر 395734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha