همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۳ میلیارد و ۸۷۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به ایثارگران و خانواده‌های آسیب‌دیده آنها در زلزله استان‌های کرمانشاه و کرمان پرداخت شد.

سیدمحمدعلی شهیدی

به گزارش بنیادشهید، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی روز سه ‌شنبه در دیدار با جمعی از دبیران تشکل‌‌های شاهد و ایثارگر در محل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در حادثه غرق شدن تانکر سانچی، افزود: این میزان تسهیلات قرض الحسنه به 2 هزار و 774 ایثارگر خسارت دیده در این زلزله ها در ماه‌های اخیر پرداخت شده است.

شهیدی در خصوص وقوع زلزله در دو استان کرمانشاه و کرمان و وارد شدن خسارت به جمعی از ایثارگران این مناطق اظهار داشت: در بازدیدی که از این استان ‌ها داشتیم از نزدیک وضعیت ایثارگران آسیب دیده را بررسی کردیم و یکی از اقدامات انجام شده برای این عزیزان تخصیص وام توسط صندوق قرض الحسنه شاهد بود که به سرعت انجام شد.

وی اضافه کرد: 95 مورد از پرداخت این تسهیلات به آسیب دیدگان ایثارگر در این زلزله ها در استان کرمان و بقیه در استان کرمانشاه بود.

رئیس بنیادشهید با بیان اینکه تمام ایثارگران تحت پوشش بیمه «عمر، حادثه و حوادث غیرمترقبه» قرار دارند، اظهار داشت: بخشی از این بیمه مربوط به جبران خسارات وارده به منازل مسکونی و اسباب و اثاثیه ایثارگران در حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله است و بر همین اساس در خصوص 2 زلزله اخیر، کار برآورد خسارت وارد شده به منازل و اثاثیه ایثارگران توسط بیمه البرز انجام شده است که بخشی از خسارت‌ های وارده پرداخت شده و بقیه نیز در حال طی مراحل نهایی پرداخت خسارت است.

وی در ادامه اظهار داشت: همواره دیدارهای مستمری با تشکل‌ های مختلف ایثارگری داریم و نظرات و پیشنهادات این افراد کمک خوبی برای انجام فعالیت‌ ها در بنیادشهید بوده است.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته توسط کمیسیون فرهنگی تشکل‌های شاهد و ایثارگر مثبت ارزیابی می شود و همه ما باید تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت روز به روز پررنگ ‌تر شود و در این مسیر از نهایت توان و ظرفیت‌ها استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از محورهای مهم فعالیت‌های فرهنگی را جاری شدن فرهنگ ایثار در سطح جامعه دانست و ادامه داد: ایثارگری تنها منحصر به جبهه‌های نبرد نیست، بلکه ایثار باید در تمام عرصه‌های اجتماعی انجام شود و برقراری این فرهنگ در جامعه نیاز به تلاش زیادی دارد. خوشبختانه در کشور نمونه‌های بسیار زیادی از ایثار اجتماعی وجود دارد که می‌توان از این الگوها و نمونه‌ها برای تبیین و ترویج این فرهنگ در جامعه استفاده کرد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به ایجاد 75 هزار فرصت شغلی برای ایثارگران در طول 4 سال گذشته گفت: از جمله اقدامات انجام شده برای اشتغال ایثارگران اختصاص 155 میلیارد تومان توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در طی سال 1396 است که امیدواریم با توزیع کامل این مبلغ مشکل اشتغال حدود 6 هزار و 500 نفر از ایثارگران و خانواده معزز آنان برطرف شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با این حال باید توجه داشته باشیم که هم اکنون بیش از 3 میلیون و 300 هزار نفر از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان گرانقدر و آزادگان سرافراز تحت پوشش بنیاد شهید هستند و این آمار همچنان رو به افزایش است و این مساله باعث شده به موازات ایجاد شغل برای ایثارگران، به تعداد ایثارگران جویای شغل نیز افزوده شود و در حال حاضر بیش از 68 هزار نفر از ایثارگران جویای شغل هستند که در تلاشیم برای این عزیزان نیز امکان اشتغال ایجاد شود.

اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز به ارائه گزارشی از فعالیت تشکل‌های شاهد و ایثارگر پرداخت و گفت: در حال حاضر 55 تشکل رسمی دارای مجوز در حوزه ایثار و شهادت در شهر تهران مشغول به فعالیت هستند.

تشکل‌های شاهد و ایثارگر فعالیت‌های خوبی داشته‌اند که یکی از مهم‌ترین آنها برپایی قرارگاه فرهنگی در جریان راهپیمایی اربعین بوده است.

جمعی از دبیران تشکل‌های حاضر در این جلسه نیز به بیان نظرات و طرح سؤال‌های خود در مورد اشتغال ایثارگران، حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکل های شاهد و ایثارگر و فعالیت های مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداختند.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در حادثه آسیب کلی و جزئی دیده است.

همچنین پنجشنبه شب 30 آذر زمین لرزه ای با بزرگی 5.2 ریشتر شهرستان کوهبنان در استان کرمان را لرزاند؛ این زلزله به 85 درصد ابنیه کوهبنان خسارت وارد کرد. 30 واحد تجاری و یک هزار و 500 واحد مسکونی در کوهبنان تخریب شده است.
بیش از سه هزار زمین لرزه طی 6 سال گذشته در کرمان رخ داده است.

کد خبر 395678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha