همشهری آنلاین: چند روز پس از انتشار گزارش‌هایی درباره اوضاع نامناسب اقلیت‌های نژادی در عرصه سینما، نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد سهم رنگین‌پوستان روی صحنه تئاترهای برادوی در سال‌های اخیر بیشتر شده است.

همیلتن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ایران‌آرت، این پژوهش به همت ائتلاف بازیگران آسیایی آمریکایی درباره نمایش‌های فصل 16-2015 انجام شده و ثابت می‌کند این فصل از نظر حضور بازیگران رنگین‌پوست روی صحنه تئاتر آمریکا متنوع‌ترین بوده است. بر اساس آمار، 35 درصد تمام نقش‌های تئاتری در فصل 16-2015 به رنگین‌پوستان اختصاص یافته که پنج درصد بیش از فصل پیش از آن است. سال پیش از آن هم حضور رنگین‌پوستان در تئاترهای برادوی به 24 درصد رسیده بود.

ائتلاف بازیگران آسیایی آمریکایی 10 فصل پیاپی آمار مربوط به حضور رنگین‌پوستان را در نمایش‌های برادوی در نیویورک جمع‌آوری کرده و به این نتیجه رسیده است که اوضاع برای این گروه نژادی در عرصه تئاتر روز به روز بهتر می‌شود. نمایش‌های تحسین‌شده و پرتماشاگر «همیلتن»، «روی پاهای خودت!» و «رنگ ارغوان» این فرصت را در اختیار بازیگران رنگین‌پوست قرار دادند تا بیش از همیشه روی صحنه برادوی دیده شوند.

در فصل تئاتری 16-2015 حدود 23 درصد نقش‌ها به سیاهپوستان آفریقایی آمریکایی رسید، بازیگران لاتین هفت درصد نقش‌ها را از آن خود کردند اما سهم آسیایی آمریکایی‌ها از تئاتر برادوی به چهار درصد کاهش یافت. حتی اجرای «وفاداری» هم که داستان آن در یک اردوگاه ژاپنی در جریان جنگ جهانی دوم می‌گذرد نتوانست کمکی به بهبود اوضاع بازیگران آسیایی بکند و جای خالی موزیکال «پادشاه و من» هرگز پر نشد.

در این میان، فاصله میان نمایش‌های عادی با موزیکال‌ها از منظر استفاده از بازیگران رنگین‌پوست بسیار زیاد است و فقط 16 درصد نقش‌های نمایش‌های غیرموزیکال به اقلیت‌ها می‌رسد. از این رقم هم 14 درصد سهم آفریقایی آمریکایی‌هاست که آن هم به لطف اجرای نمایش «در سایه» با داستانی درباره کشور لیبریا حاصل شده است.

با اینکه رنگین‌پوستان بیش از نیمی از جمعیت نیویورک را تشکیل می‌دهند اما آنچه روی صحنه تئاتر دیده می‌شود، نشاندهنده این تعداد نیست، به ویژه در بخش دستمزد که طبق معمول سهم سفیدپوستان بیشتر است؛ این گروه 44 درصدی در نیویورک سهمی بیش از رنگین‌پوستان 56 درصدی رو و پشت صحنه تئاتر دارند.

کد خبر 395660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha