سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جباری با بیان دلایل کنار گذاشته شدن وی از سوی باشگاه استقلال گفت: شفر یک بار هم به منزل من آمد تا در کنار هم صحبت کنیم چرا که به شخصیت من احترام گذاشت. او گفت که باشگاه از من خواسته است چنین اظهاری کنم آیا این اظهار به ضرر تو خواهد بود یا خیر؟ برایش مهم بود که چه اتفاقی رخ می‌دهد. این برای من درس بزرگی بود.

جباری

به‌ گزارش ‌ایسنا، مجتبی جباری درباره وضعیت خودش بعد از فسخ قرارداد با استقلال اظهار کرد: همه از وضعیت من و باشگاه استقلال خبر دارند و همه می‌دانند که چگونه از استقلال کنار گذاشته شدم حتی تا امروز (سه‌شنبه 26 دي) برای این اتفاق هیچ دلیلی هم عنوان نشده است. صحبت‌های زیادی مطرح می‌کردند و در ابتدا حتی مباحث پزشکی را هم پیش کشیدند و می‌گفتند که باید دوباره چک شود. بعد از این اتفاقات گفتند که آقای شفر به عنوان سرمربی تیم باید اظهار نظر کند. وقتی من شفر را دیدم و رو در رو با او صحبت کردم اصلا خبر نداشتند و واقعا متعجب شدند. من از آقای زرندی، مدیر رسانه‌ای تیم هم پرسیدم که آیا چنین اظهار نظری شده است که آقای شفر باید اظهار نظر کند که او هم گفت‌ چنین چیزی نشنیده است. او حتی به من گفت ابتدا عنوان شده مهدی رحمتی می‌تواند به تیم برگردد اما کار مجتبی جباری تمام است.

وی که در برنامه "تهران ورزشی" رادیو تهران صحبت می‌کرد، افزود: من از طریق کمیته‌ تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال پیگیر وضعیتم شدم. باشگاه استقلال لایحه‌ای نوشت و در آن اظهار کرد که من خودم در تمرینات شرکت نکردم. نکته مهم هم این بود که به شعور و جایگاه مردم هیچ احترامی نمی‌گذارند. همه در برنامه تلویزیونی آمدند و صحبت کردند و همه متوجه شدند که باشگاه من را کنار گذاشته است اما چنین دروغ واضحی را می‌نویسند و به عنوان یک لایحه به فدراسیون فوتبال ارائه می‌کنند.

جباری در ادامه‌ تصریح کرد: در جلسه‌ای که در کمیته‌ انضباطی داشتیم آقای توفیقی هم حضور داشتند و قرار شد استقلالی‌ها مدارک و مستنداتی را ارائه بدهند که بر اساس آن تماس گرفته‌اند و من خودم به تمرین نرفتم. آقای وثوق احمدی نیز پیشنهاد دادند که در یک فضای دوستانه این مساله را حل کنیم که بهتر است. پس از گذشت چند روز باشگاه استقلال با وجود این که تا چند روز به فصل نقل‌ و انتقالات باقی‌ مانده بود تصمیم گرفت قرارداد من را یک طرفه فسخ کند و با این کار اشتباهشان را کامل کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کسانی در باشگاه استقلال بودند که می‌خواستند او را از این باشگاه دور کنند؟ گفت‌: بله. به همین ترتیب بود. آقای سید رضا افتخاری به عنوان مدیرعامل باشگاه این تصمیم را گرفت و این تصمیم را به بدترین شکل ممکن پیش برد و حواشی زیادی هم به وجود آمد. من فقط یک انتقاد از آنها کرده بودم که در آن جلسه نیز همه بچه‌های تیم حضور داشتند. در آن جلسه من صحبت‌هایی را مطرح کردم که پس از آن تصمیم گرفتند که این کار را بکنند.

جباری افزود: مسائل و اتفاقات دیگری هم رخ داده است. به آقای شفر گفتند که باشگاه هر کاری می‌تواند انجام دهد. مثل این که جریمه کند اما نمی‌تواند بازیکن را از تمرین کردن و آن چیزی که حقش است محروم کند. مسلما این اتفاق، تبعات سنگینی هم خواهد داشت. تا امروز هم برای این کارشان هیچ دلیلی نیاوردند. باشگاه دولتی است و نفراتی را می‌گذارند که این باشگاه را اداره کنند. آن فردی هم که مدیر باشگاه می‌شود قرار نیست از جیبش هزینه کند. این هزینه از حساب باشگاه استقلال و خزانه مملکت باید پرداخت شود. بنابراین هیچ اهمیتی برای مدیران ندارد. مثل آقای مگویان که در همان ابتدای فصل او را کنار گذاشتند در حالی که می‌دانستند می‌توانند او را به تیم‌های دیگر بفرستند. در قبال من هم چنین اتفاقی رخ داد. مسلما اگر باشگاه خصوصی بود و شخص مدیرعامل قرار بود پولی از جیب خودش پرداخت کند چنین تصمیماتی را نمی‌گرفت. آنها فکر می‌کنند با اعتبار و شخصیت یک بازیکن کرده‌اند اما اگر آن مدیرعامل قرار بود از جیب خودش پول بدهد این کار را نمی‌کرد.

وی ادامه‌ داد: خدا را شکر می‌کنم که مردم کاملا متوجه هستند که در این شرایط چه اتفاقاتی رخ داده است. من هم سعی کردم همه موارد را صادقانه بگویم و تا جایی که می‌شد زمان به آنها دادم تا مساله حل شود. حتی با سرمربی تیم هم صحبت‌هایم را انجام دادم. من فکر می‌کنم می‌توانستم ایشان را قانع کنم که چه شرایطی وجود دارد. متاسف شدم که زمان کوتاهی توانستم در خدمت استقلال باشم.

جباری در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی رخ داد که از تیم کنار رفت، گفت‌: من را کنار گذاشتند و مدیرعامل و کسانی که این کار را انجام دادند باید جوابگو باشند اما درباره حضورم در استقلال باید بگویم که فشار هواداران و نظر منصوریان باعث شده بود که باشگاه من را جذب کند. متاسفانه در رفتارشان در انتها به عنوان سرمربی قابل قبول نبود و پشت بازیکنشان نایستادند و تنها به خودشان فکر کردند. من از این نکات آزار دهنده واقعا ناراحت شدم. البته بعد از این که رفتار آقای شفر را دیدم ناراحتی‌ام دو چندان شد، چرا که من هیچ بازی برای شفر انجام نداده بودم و او شناختی از من نداشت اما از من خواستند تا در جلسه‌ای با او حاضر شوم و صحبت‌هایی را انجام دهیم.

او ادامه داد: حتی شفر یک بار هم به منزل من آمد تا در کنار هم صحبت کنیم چرا که به شخصیت من احترام گذاشت. او گفت که باشگاه از من خواسته است چنین اظهاری کنم آیا این اظهار به ضرر تو خواهد بود یا خیر؟ برایش مهم بود که چه اتفاقی رخ می‌دهد. این برای من درس بزرگی بود. از کسانی که برایشان بازی کردم و زحمت کشیدم و باشگاهی که در آن بازی کردم و تمام مصدومیت‌هایم را در آنجا متحمل شدم - که البته بابت این مصدومیت‌ها هم هیچ منتی نیست - ناراحت شدم. کسانی که در راس کار قرار دارند هیچ ارزشی برای این زحمات قائل نشدند. نه فقط به من حتی به تماشاگران استقلال هم ارزش و احترام را نگذاشتند.

هافبک پیشین استقلال در پاسخ به این سوال که آیا مدیران استقلال از اخلاق یا شخصیت او ناراحت بودند که نتوانستند به همکاری‌شان ادامه‌ دهند، بیان‌ کرد: من یک بار جواب این سوال را دادم. مدیرعامل و کسانی که من را کنار گذاشتند باید پاسخ دهند اما من فکر می‌کنم دوست داشتند در فضایی کار کنند که ایرادهای‌شان دیده نشود و کسی نباشد که بخواهد مشکلات باشگاه را به آنها گوشزد کند. وقتی به شفر این حرف‌ها را گفتم، گفت اگر جای دیگری بود به این حرف‌ها گوش می‌کردند و ایرادها را برطرف می‌کردند. واقعیت این است که در حق جوانان ما در ورزش ظلم می‌شود و هیچ امکانات و زیرساختی برایشان فراهم نیست و این شرایط و امکانات بد به آنها آسیب می‌زند. در برنامه دیشب (۲۵ دی) "۹۰" هم دیدید که آقای حسینی که الان دروازه‌بان اول تیم است، چه سختی و مشکلاتی را تحمل کرده است. همه ما این گونه بوده‌ایم. شاید چند نفر مثل من و حسینی باشند که بتوانند برخی از این مشکلات را بازگو کنند. ما همیشه سعی کرده‌ایم شرایط را بهتر کنیم اما باشگاه هیچ اقدامی انجام نداده است. خیلی از جوانان هستند که استعدادشان هم از من و هم از آقای حسینی بیشتر است اما در نطفه خفه می‌شوند. متاسفانه این گونه مسائل را جدی نمی‌گیرند.

او ادامه‌ داد: مدیران استقلال دوست داشتند من از آنها فاصله بگیرم تا بتوانند مدیریت این شکلی را ادامه‌ دهند. ‌یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که ما نمی‌توانیم خوب از یکدیگر حمایت کنیم. باید پشت هم باشیم تا آن چیزهایی را که حقمان است به دست بیاوریم. باید خوب آنالیز کنیم و بررسی کنیم و ببینیم لیاقت چه چیزی را داریم و به بعد از آن برای به دست آوردن اهدافمان مبارزه کنیم. خوشبختانه اتحادیه بازیکنان به تازگی تشکیل شده که من عضو هیات مدیره آن هستم. در تلاش هستیم کارهایی را انجام دهیم که از حقوق بازیکنان دفاع کنیم اما متاسفانه بازیکنان از یکدیگر حمایت خوبی انجام نمی‌دهند.

هافبک پیشین استقلال در پاسخ به این سوال که آیا درست است برای پیوستن به استقلال شرط گذاشته که پژمان منتظری هم جذب شود، گفت‌: منتظری زودتر از من با استقلال قرارداد بست و اصلا چنین صحبتی مطرح نشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه استقلال رسما با او فسخ قرارداد کرده است، گفت‌: بله. دیروز (دوشنبه) نامه‌ای را دریافت کردم که بر اساس آن باشگاه استقلال قراردادش را با من یک طرفه فسخ کرده است. من فکر می‌کنم یک گوشه‌ای از مدیریتی که در ورزش انجام می‌شود و می‌شود آن را به کل ورزش تعمیم داد در استقلال است. این به همه مردم ضربه می‌زند. ما واقعا با سوء‌مدیریت مواجه هستیم. در مورد موضوع من خیلی از مسائل را نادیده گرفتند و تا همین الان هم پاسخ برخی سوالات را نمی‌دهند. به خاطر همین است که مردم واکنش نشان می‌دهند و می‌گویند که ما از هیچ چیز خبر نداریم. من سعی کردم بگویم باید مبارزه شود و جلوی این گونه اتفاقات گرفته شود. وزیر ورزش و جوانان هم که این آدم را در این پست قرار داده‌اند باید متوجه باشند که مدیری که در باشگاه گذاشته‌اند هیچ دلیلی برای کنار گذاشتن جوانی که سال‌ها برای تیم‌ ‌ملی بازی کرده، نیاورده است. در انتها هم باشگاه استقلال قرار است از نظر مالی متضرر شود و حتی به لحاظ وجهه زیان ببیند. مثل اتفاقی که در برنامه "۹۰" رخ داد و همه را ناراحت کرد. مردم گوشه‌های کوچکی از این اتفاقات را می‌بینند اما ما هر روز با یک مسائل بد مواجه هستیم. امیدوارم کسی که باید جلوی این مسائل را بگیرد الان این کار را بکند.

او تصریح کرد: وقتی می‌خواستم به ایران برگردم انگیزه‌ها و حمایت هواداران بود. اگر این حمایت‌ها نبود بازی نمی‌کردم. با خواست آنها به استقلال باز گشتم، چرا که می‌دانم این تیم با ارزش‌ترین سرمایه‌اش هواداران هستند. این مساله به من انگیزه می‌داد به تیم برگردم و دوباره بازی کردن در آزادی مقابل هواداران را تجربه کنم. واقعا در این شرایط برایم سخت است که بخواهم به تیم دیگری فکر کنم.

جباری در پایان درباره آینده‌اش گفت‌: در این نیم فصل بازی نمی‌کنم چون از اتفاقات رخ داده واقعا خسته‌ام. آسیبی که به من زدند زمان زیادی نیاز دارد تا دوباره آماده شوم. مسلما الان نمی‌توانم به تیمی کمک کنم. ترجیح می‌دهم تا انتهای نیم فصل بازی نکنم تا ببینیم فصل بعد چه اتفاقی رخ می‌دهد و کمیته‌ انضباطی چه رأیی صادر می‌کند. از همه هواداران هم تشکر می‌کنم که از من حمایت کردند. می‌خواهم به آنها بگویم که باشگاه استقلال بسیار بزرگ است، تماشاگران و بازیکنان همه لایق این هستند که باشگاه بهتری داشته باشند. امیدوارم که پشت هم بایستیم و به این مهم برسیم.

کد خبر 395655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha