همشهری آنلاین: کنسرت ارکستر ملی اصفهان روزهای ۲۲ و ۲۳ دی با خوانندگی سالار عقیلی درحالی در سالن کوثر این شهر روی صحنه رفت که همچون سالیان گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد این استان از حضور بانوان نوازنده روی سن ممانعت به عمل آورد.

ارکستر

به گزارش ايلنا، شهروز بلوچستانی ، نوازنده فلوت ارکسترملی اصفهان، درباره ممانعت از حضور بانوان اعضای این ارکستر گفت: بانوان به عنوان اعضای این ارکستر در تمرینات همواره حضور دارند ولی مشکل اینجاست که اجازه حضور بانوان در اجراها داده نمی‌شود و ارکستر بدون حضور بانوان در اصفهان روی صحنه می‌رود. در واقع سال‌هاست که بانوان موزیسین اصفهانی حق روی استیج رفتن در این استان را ندارند.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که حدود دو ماه قبل ارکستر ملی اصفهان تقریبا با حضور تمامی اعضایش ازجمله بانوان ارکستر در شیراز به اجرای برنامه پرداخت. این گروه اول بهمن ماه نیز با حضور همین بانوان در شهرکرد روی صحنه خواهد رفت.

این نوازنده موزیسین گفت: در این زمینه بسیار صحبت شده است و همیشه گفته می‌شود که مسئله حضور بانوان روی صحنه در حال بررسی است اما واقعا مشخص نیست این بررسی‌ها چه زمانی به اتمام می‌رسد.

این عضو ارکستر ملی اصفهان همچنین عنوان کرد: در بین بانوان، نوازندگان چیره‌دستی وجود دارند که تحصیل کرده موسیقی هستند و سالیان سال فعالیت کرده‌اند. این موزیسین‌ها در جلسات تمرینی حضور دارند ولی در نهایت مجوز حضور آنها روی استیج صادر نمی‌شود.

کد خبر 395567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha