همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: ثبت‌نام برای شرکت در کنکور سراسری سال ۹۷ تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از جمله رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، از روز یکشنبه اول بهمن ماه ۹۶ آغاز می‌شود و مهلت ثبت‌نام در روز یکشنبه ۸ بهمن ماه پایان می‌پذیرد.

دکتر حسین توکلی سازمان سنجش

به گزارش ايرنا، حسین توکلی با اعلام اين خبر اظهار داشت: آزمون سراسری سال 97 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان و موسسات آموزش عالی، پیام‌نور، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی باآزمون دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

وی گفت: دفترچه راهنمای ثبت‌نام یا همان دفترچه شماره یک آزمون سراسری سال 97 همزمان با آغاز ثبت‌نام بر روی سایت سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی sanjesh.org قرار می‌گیرد و هر یک از داوطلبان برای ثبت‌نام ضرورت دارد در مهلت تعیین‌شده به سایت مذکور مراجعه و ضمن مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام یا همان دفترچه شماره یک آزمون سراسری سال 97، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

  • هزینه ثبت‌نام کنکور، 22 هزار تومان است

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور افزود: برای پرداخت هزینه اینترنتی ثبت‌نام، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش كشور و پرداخت مبلغ 220 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون نسبت به دریافت کارت اعتباری ثبت‌نام اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه در مراحل مختلف فرایند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه می‌شود؛ افرادی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه داشته باشند، می‌توانند با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 5 هزار ریال، به عنوان استفاده از خدمات پیام کوتاه از این خدمات استفاده کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: در آزمون سراسری سال ۹۷ دارندگان دیپلم نظام قدیم، بدون توجه به نوع دیپلم و دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی و یا فارغ‌التحصیل پیش‌دانشگاهی بدون توجه به نوع مدرک پیش‌دانشگاهی با توجه به رشته‌های تحصیلی مورد علاقه خود که در جداول شماره ۲ تا ۶ دفترچه راهنمای شماره یک درج شده است، می‌توانند منحصرا متقاضی یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان‌های خارجی شوند و در تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام آن را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: در آزمون سراسری سال ۹۷، همانند آزمون سراسری سال‌های گذشته، به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی، اجازه داده شده است تا در صورت تمایل به شرکت در آزمون گروه آزمایشی هنر، علاقه‌مندی خود را در تقاضانامه ثبت‌نام اعلام کنند.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور، چنین داوطلبانی لازم است نسبت به پرداخت مبلغ ۲۲۰ هزار ریال دیگر علاوه بر وجه ثبت‌نام اولیه با عنوان علاقه‌مندی به شرکت در گروه هنر از طریق سایت سازمان اقدام کنند.

وی اظهار کرد: به همین ترتیب به داوطلبان گروه‌های آزمایشی، ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر اجازه داده شده است تا در صورت تمایل به شرکت در آزمون گروه زبان‌های خارجی، علاقه‌مندی خود را در تقاضانامه ثبت‌نام اعلام کنند و این داوطلبان لازم است، مبلغ ۲۲۰ هزار ریال دیگر علاوه بر وجه ثبت‌نام اولیه با عنوان علاقه‌مندی به شرکت در گروه زبان‌های خارجی از طریق سایت سازمان سنجش بپردازند.

وی گفت: چنانچه داوطلبی علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی باشد نیز باید ضمن اعلام علاقه‌مندی در تقاضانامه نسبت به پرداخت مبلغ ۱۱۰ هزار ریال دیگر از طریق سایت سازمان سنجش اقدام و کارت اعتباری مربوط را دریافت کنند.

وی افزود: همچنین در رابطه با اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران، در صورت اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش، برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها، مراتب در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون و یا زمان انتخاب رشته به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

توکلی ادامه داد: داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام و ارسال عکس و پس از دریافت شماره پرونده و کد پیگیری ثبت‌نام خود می‌توانند در قسمت مشاهده و چاپ اطلاعات ثبت‌نامی، اطلاعات خود را مشاهده و از آن پرینت تهیه کنند.

  • اعمال سوابق تحصیلی در کنکور آینده، 25 درصد با تاثیر مثبت است

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور درباره نحوه و میزان اعمال سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور 97 نیز گفت: بر اساس مصوبه نهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش، تاریخ 20 آبان ماه 96، میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 97، همانند آزمون سراسری سال 96 و به شرح مندرجات بندهای الف و ب مصوبه مذکور، تعیین شده است.

وی توضیح داد: طبق بند الف این مصوبه، آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 1384 به بعد گرفته‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم، (سال سوم آموزش متوسطه) به میزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تاثیر مثبت در نمره کل نهایی آنها اعمال می‌شود.

توکلی یادآور شد: در بند ب این مصوبه آمده است، داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 1390-91 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی دوره پیش‌دانشگاهی (صرفا نمرات دروسی که به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است) به میزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تاثیر مثبت در نمره کل نهایی آنها لحاظ می‌شود. ضمنا برای داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی بندهای الف و ب، هر دو مورد اعمال می‌شود.

  • توزیع کارت ورود به جلسه داوطلبان کنکور از 4 تا 6 تیرماه 97

وی گفت: کارت شرکت درآزمون سراسری سال ۹۷ به تمام داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه، از روز دوشنبه ۴ تیر ۹۷ روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت بنابراين داوطلبان باید از روز دوشنبه ۴ تیر ماه ۹۷ تا چهارشنبه ۶ تیر ماه ۹۷ به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۷ و برگ راهنمای مذکور اقدام کنند.

وی یادآور شد: برای داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شرکت در آزمون هستند، باید علاوه بر دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی خود، بر حسب مورد نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم، خود نیز اقدام کنند.

آزمون سراسری سال 1397 در روزهای پنجشنبه و جمعه، هفتم و هشتم تیرماه 97 در حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار خواهد شد. نتیجه اولیه آزمون سراسری سال آینده به صورت کارنامه تنظیم می‌شود و در دهه دوم مرداد ماه ۹۷ بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

کد خبر 395553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha