همشهری آنلاین: دبیر کل حزب موتلفه در خصوص افشاگری‌های نجفی در باره تخلفات شهرداری در دوره قبل گفت: حتی اگر سوء استفاده‌ای در یک دستگاه برای بازرسان محرز شده باشد به جای رسانه‌ای کردن آن باید گزارش آن به قوه قضاییه داده شود.

محمدنبی حبیبی

محمدنبی حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره گزارش شهردار تهران در خصوص تخلفات شهرداری در دوره قبل، اظهار کرد: اگر تخلفی در دستگاهی رخ داده است باید بدون جنجال سیاسی و رسانه‌ای در قوه قضاییه پیگیری شود، اما مطرح کردن تخلف مورد ادعا قبل از آنکه دستگاه قضایی آن را پیگیری کند و آن تخلف به اثبات برسد، کار درستی نیست.

وی در ادامه افزود: اینکه یک گروهی با رای مردم یا انتصاب سر کار بیاید و همت خود را صرف گذشته کند، درست نیست، زیرا وقتی گروه سومی بیاید، گروه اول و دوم را تخریب می‌کند و گروه چهارم هم سه گروه اول را تخریب می‌کند، این عامل باعث کاهش اعتماد عمومی مردم می‌شود. گروهی که سر کار می‌آیند به جای توجه به گذشته باید همت خود را صرف پیدا کردن راهکارهای خوب یا ادامه اقدامات مناسب گذشته کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: حتی اگر سوء استفاده‌ای در یک دستگاه برای بازرسان محرز شده باشد به جای رسانه‌ای کردن آن باید گزارش آن به قوه قضاییه داده شود. ما در سال 68 در بنیاد مستضعفان و جانبازان ممکن هم بود انتقادی به عملکرد گذشته و نحوه رسیدگی به جانبازان داشتیم اما در هیچ مصاحبه و اظهارنظری از گذشته دم نزدیم و با خود گفتیم اگر خیلی هنر داشته باشیم، وظیفه واگذار شده به خود را خوب انجام می دهیم. ما اجازه ندادیم امور جانبازان دستخوش سلایق سیاسی شود و اگر در گذشته اشکالاتی بود ما سعی کردیم آنها را رفع کنیم نه اینکه از آن استفاده سیاسی کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید مشکل کار کجاست که چنین تخلفاتی در دستگاه‌ها انجام می‌شود، گفت: من به مطلبی که شما از قول شهردار تهران گفتید اشاره ندارم اما در پاسخ به سوال شما معتقدم برای جلوگیری از فساد اگر بازرسی‌ها را جدی کرده و افزایش دهیم به موفقیت می‌رسیم زیرا ما در این زمینه مشکل ساختاری نداریم. وقتی مدیری مصمم برای مقابله با فساد باشد، با همین ساختار و بازرسی فعلی هم در این زمینه به موفقیت دست می‌یابد.

کد خبر 395433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha