همشهری‌آنلاین: ایاد علاوی، سلیم جبوری و صالح مطلق برای ورود به انتخابات سراسری عراق ائتلاف تشکیل دادند.

 یک منبع پارلمانی امروز پنج‌شنبه 21 دیبا اعلام این خبر افزود هنوز نام ائتلاف ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه، سلیم جبوری، رئیس تجمع مدنی برای اصلاح و صالح المطلق، رئیس ائتلاف العربیه فاش نشده‌است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت:  عبدالله یاور، یکی از چهره‌های شیوخ عشایر نینوا نیز به این ائتلاف پیوسته‌ است.

به گزارش ایسنا،او افزود: این ائتلاف همچنین شامل بیش از ۲۵ حزب سیاسی است.

کمیسیون انتخابات عراق روز چهارشنبه گفت، پنجشنبه آخرین مهلت ارائه درخواست‌ها برای ثبت ائتلاف‌های انتخاباتی‌ست در حالی که احزاب سیاسی را به تسریع در ارائه درخواست‌هایشان فراخواند.

الشرق الاوسط در این باره نوشت، نشست‌ها میان فراکسون‌های سنی در حالی امروز ادامه داشت که همچنان نمایندگان سنی در پارلمان به دلیل عدم اجرای تعهدات دولت درباره بازگشت آوارگان، محدود کردن سلاح به دولت و ایجاد فضای مناسب برای انتخابات خواهان به تأخیر افتادن انتخابات هستند. اما حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق به برگزاری انتخابات در موعد مقرر پایبند است.

مهلت تمدید شده ثبت‌نام ائتلاف‌های انتخاباتی برای ورود به انتخابات پارلمانی عراق امشب به پایان می‌رسد.

صلاح جبوری، رئیس فراکسیون ائتلاف گروه‌های عراقی پیشتر گفته بود، باوجود نزدیک شدن به پایان موعد ما هنوز به ساختار نهایی دست نیافته‌ایم که از طریق آن ساختار جدید ائتلاف و اعضای آن را اعلام کنیم. طی ساعات آینده همه چیز نهایی خواهد شد.

کامل الدلیمی، رئیس حزب "التصحیح" نیز پیشتر گفته بود: دو دیدگاه برای تشکیل ائتلافی متعهد که بتواند بخشی از آرمان‌های مناطق غربی را محقق کند، وجود دارد. یک دیدگاه تشکیل ائتلافی غیرطایفه‌ای با مشارکت بیشتر گروه‌های سنی به همراه ایاد علاوی است و ائتلاف دیگر درباره دیدگاه وضعیت مناطق تخریب شده صحبت می‌کند که هدف و برنامه‌ اصلی‌اش بازسازی و خدمت‌رسانی و جلب اعتماد مردم به روند سیاسی است.

الدلیمی تاکید کرده بود: دیدگاهی وجود دارد که احتمال اجرای آن قوی‌تر است. این دیدگاه شامل سلیم جبوری، رئیس پارلمان، صالح المطلق، حزب ائتلاف گروه‌های سنی شامل محمد تمیم و حزب التصحیح و نمایندگان مستقل و وزرای سابق است.

احمد جبوری، نماینده استان نینوا نیز تاکید کرد: مهم‌ترین محور در این ائتلاف‌ها محور سلیم جبوری است که شامل رهبران ارشد سنی است. در محور دیگر نیز اسامه النجیفی، احمد المساری، وضاح السدید و حزب اسلامی به رهبری ایاد السامرائی و افراد دیگر حضور دارند.

کد خبر 395192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha