جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
۰ نفر

همشری‌آنلاین: باوجود صادر کردن کارت شناسایی برای بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس از سوی اکوادور، وزارت امور خارجه انگلیس ظاهرا درخواست اکوادور برای اعطای عفو دیپلماتیک به او را رد کرده است.

 منابع آگاه و معتبر اعلام کردند که اکوادور در تاریخ ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی( 30 آذر) کارت شناسایی برای جولیان آسانژ، بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس صادر کرد.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه انگلیس نیز به رسانه‌های انگلیسی گفت: دولت اکوادور اخیرا خواستار عفو دیپلماتیک جولیان آسانژ در انگلیس شده بود. انگلیس نه این عفو دیپلماتیک را به آسانژ اعطا کرده و نه با مقام‌های اکوادور در خصوص این مساله در حال مذاکره است.

به گزارش ایسنا به نقل از راشا تودی، او افزود: اکوادور به خوبی می‌داند که تنها راه حل این مساله خارج شدن جولیان آسانژ از سفارت اکوادور در لندن و مواجه‌شدن با اجرای عدالت است.

پیتر تاتچل، فعال حقوق بشر گفت: ظاهرا دولت اکوادور نوعی اسناد رسمی همچون کارت شناسایی برای جولیان آسانژ صادر کرده است. اگر این مساله حقیقت داشته باشد، این اقدام می‌تواند راه را برای صدور پاسپورت برای آسانژ و اعطای عفو دیپلماتیک به او هموار کند.

او افزود: صدور کارت شناسایی، نخستین گام برای دریافت حق شهروندی در اکوادور است و این احتمال وجود دارد که عفو دیپلماتیک به آسانژ اعطا شود. اگر به او عفو دیپلماتیک اعطا شود،‌ آسانژ می‌تواند آزادانه از سفارت اکوادور در لندن خارج شده و به اکوادور سفر کند و دولت انگلیس نمی‌تواند او را بازداشت کند. البته این یک مسیر طولانی است، اما با صدور کارت شناسایی برای آسانژ می‌توان گفت که تحولات جدیدی رخ داده و در به روی مسائل مهمی در آینده باز شده است.

کد خبر 395187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha