پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: قلعه ویندسور (Windsor Castle) یک اقامتگاه سلطنتی در شهر ویندسور در شهرستان برکشایر انگلستان است که محل زندگی ملکه الیزابت دوم و خانواده‌اش است.

Windsor Castle

این اقامتگاه سلطنتی در بریتانیا با سابقه‌ای حدود ۱۰۰۰ سال، بزرگ‌ترین قلعه مسکونی در جهان است و هنوز هم یک محل کاری شمرده می‌شود.

ملکه الیزابت از این قلعه هم به‌عنوان خانه خصوصی، جایی که آخر هفته‌هایش را در آن می‌گذراند و هم به‌عنوان یک اقامتگاه رسمی سلطنتی استفاده می‌کند که برخی از وظایف رسمی‌اش را در آن انجام می‌دهد.

معمولاً قلعه ویندسور محل ملاقات ملکه با پادشاهان و روسای جمهور خارجی است. سران خارجی با کالسکه اسبی از طریق دروازه جرج چهارم وارد این ساختمان می‌شود. ضیافت دولتی سنتی در سالن سنت جرج (با ۵۵.۵ متر درازا و ۹ متر پهنا) برگزار می‌شود و میز ضیافت تا ۱۶۰ مهمان را می‌تواند جای دهد.

دعاخانه سنت جرج درون قلعه یک عبادتگاه فعال است که سرویس‌های روزانه برگزار می‌کند و به روی همه گشوده است. این دعاخانه «سلطنتی خاص» است یعنی کلیسای کوچکی که تحت سرپرستی اسقف یا سراسقفی قرار ندارد، بلکه مستقیماً به «مقام سلطنت» مرتبط است که ریاست عالیه کلیسای انگلستان را هم به عهده دارد.

بسیاری از عروسی‌های سلطنتی در سنت جرج برگزارشده است، ازجمله عروسی پرنس ادوارد (پسر کوچک ملکه)‌ و میس سوفی ریس- جونز در سال ۱۹۹۹. مراسم ترحیم سلطنتی ازجمله مراسم ترحیم ملکه مارگرت خواهر ملکه الیزابت هم در این مکان برقرار شده است. برج مدور باستانی این قلعه محل نگهداری آرشیوهای سلطنتی و کلکسیون عکس‌های سلطنتی است.

بسیاری از بخش‌های قلعه ویندسور برای عموم باز است و بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند.

کد خبر 395157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha