همشهری آنلاین: ارقام رسمی نشان می‌دهد فروش خودروهای سواری در بازار چین در سال ۲۰۱۷ میلادی همچون سال‌های گذشته افزایش داشته است.

 فروش بیش از ۲۴ میلیون دستگاه خودرو در چین

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از انجمن صنعت خودروسازی چین، فروش خودرو در سال 2017 میلادی رشد نسبتا جزیی داشته است و پیش بینی می شود در سال جاری میلادی هم این رشد سرعت بیشتری پیدا کند.

روزنامه چاینا دیلی در مطلبی به نقل از این انجمن آورده است در سال گذشته میلادی نزدیک به 24 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در چین فروخته شده است که در مقایسه با سال 2016 میلادی رشدی معادل یک و نیم درصد داشته است.

در ماه پایانی سال 2017 به تنهایی دو میلیون و 800 هزار دستگاه خودروی سواری در بازار چین به فروش رفت که شش دهم درصد بیش از دوره مشابه سال قبل از آن بوده است.

در این میان در ماه دسامبر سال قبل 100 هزار دستگاه خودرو برقی نیز به فروش رسید که بالاترین رقم فروش این خودروها در کل سال به حساب می آید.

انجمن خودروهای سواری در چین هم در گزارش جداگانه ای آورده است در سال جاری میلادی انتظار می رود رشد فروش خودروهای سواری در چین به 4 درصد برسد.

چین بزرگترین بازار خودرو در جهان محسوب می شود و در زمان حاضر به سمت فروش بیشتر خودروهای برقی پیش می رود و دولت می کوشد تا با دادن امتیازات بیشتر مردم را به خرید این خودروها تشویق کرده و همزمان با آلودگی زیست محیطی مقابله کند.

کد خبر 395137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha