همشهری آنللاین: شرکت اپل از سوی یک منبع کاملا دوراز انتظار مورد انتقاد قرار گرفته‌است: یکی از دست‌اندرکاران سابق تولید آی‌فون و آی‌پد.

اپل

براساس گزارش CNN، توني فادل يكي از مديران اجرايي سابق اپل كه طراحي آِ‌پد و آي‌فون را به عهده داشته‌است، انتقاد سرمايه‌گذاران بزرگ اپل را بازتاب داده‌است: آي‌فون بر نوجوانان و كودكان اثراتي مخرب دارد.

فادل در توئيتي اعلام كرد اعتياد به الكترونيك‌ها پديده‌اي واقعي است و سيليكون ولي بايد براي آن چاره‌اي بيانديشد. توئيت فادل در واكنش به گزارش وال‌استريت‌ژورنال درباره گلايه سرمايه‌گذاران در اين مورد بوده‌است.

وي در ادامه توئيت خود نوشت: ما به كنترل محيط اطرافمان و به اطلاعات نياز داريم. ابتدا بايد مرز را شناخته و بفهميم چه زماني از مرز اعتياد عبور كرده‌ايم. و در قدم بعدي بايد عادت‌هاي كاربري به سوي ما بازتابانده شوند، يعني گوشي‌هوشمندمان به ما بگويد كه به اندازه كافي استفاده كرده‌اي.

وي در ادامه مي‌گويد گوگل، فيس‌بوك و توئيتر به خوبي توانسته‌اند ما را به كليك‌هاي بيشتر وادار كنند و اكنون مسئولند و بايد به مهار اعتياد ديجيتال ما كمك كنند. وي همچنين اعلام كرده اگر اين شركت‌ها اقدامي در اين راستا انجام ندهند دولت بايد مقرراتي براي آنها تعيين كند. وي توئيت تند و آتشين خود را با درخواست از سيليكون ولي براي اقدام مناسب به پايان رساند: ايجاد مقررات براي زمان استفاده از الكترونيك‌ها، زندگي در لحظه حال، وعده‌هاي غذايي بدون حضور موبايل، يادگيري دوباره با كمك ابزارهاي آنالوگ مانند كتاب‌ها،‌نوشتن و طراحي، رو روزهاي بدون فناوري براي دورهم جمع شدن خانواده‌ها،‌و نكته جالب اينجاست كه من همه اينها را توئيت مي‌كنم.

دو سرمايه‌گذار بزرگ اپل، سيستم بازنشستگي معلمان كاليفرنيا و شركت جانا پارتنرز مي‌گويند گوشي‌هاي موبايل باعث كمخوابي، افزايش احتمال افسردگي و خودكشي شده‌اند. اين دو سرمايه‌گذار دو ميليارد دلار از سهام اپل را در اختيار دارند.

اپل نيز در پاسخ به اين اعتراضات در بيانيه‌اي به تاريخچه طولاني كنترل والدين خود اشاره كرده‌ و مي‌گويد براي آينده نيز برنامه‌هاي جديد و بهتري در نظر دارد. اين شركت اعلام كرد به شدت نسبت به چگونگي استفاده از محصولاتش و چگونگي تاثيرگذاري اين محصولات بر مشتريانش حساس است و اين مسئوليت را بسيار جدي گرفته و متعهد است تا انتظارات مشتريانش را برآورده ساخته و حتي از آن فراتر رود،‌به ويژه اگر موضوع محافظت از كودكان در ميان باشد.

کد خبر 395050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha