همشهری آنلاین: وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای با هشدار به جهان در مورد امکان استفاده تروریست‌ها از پهپادهای پیشرفته تهاجمی اعلام کرد که تروریست‌ها به این امکانات دست یافته و می‌توانند به هر کشوری حمله کنند.

 وزارت دفاع روسیه: تروریست ها به پهپادهای ضربتی مجهز شده اند

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرد: تروریست ها در سوریه به فناوری های پیشرفته لازم برای تولید پهپادهای هوشمند ضربتی دست یافتند که امکان استفاده از آن در هر نقطه جهان را فراهم می کند.

روزنامه ایزوستیا در بخش آنلاین خود با اشاره به بیانیه وزارت دفاع روسیه نوشت: این بیانیه پس از حمله گسترده پهپادهای ضربتی تروریست ها به پایگاه نظامی حمیمم و طرطوس روسیه در سوریه و تایید آن از سوی وزارت دفاع صادر شد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه گفته شده است: استفاده تروریست ها از پهپادهای کوچک به شکل هواپیما حاکی از این واقعیت است که به تروریست ها فناوری های پیشرفته واگذار شده است که امکان می دهد به هر کشوری حمله کنند.

ایرنا یکشنبه شب به نقل از رسانه های روسی از دفع حمله پهپادهای ضربتی تروریست ها به پایگاه های روسیه در سوریه خبر داده بود.

وزارت دفاع روسیه با تایید خبر حمله به پایگاه های روسی در سوریه اعلام کرد که نیروهای این کشور در سوریه 13 پهپاد ضربتی پرتاب شده توسط تروریست ها به سوی پایگاه های حمیمم و طرطوس را نابود کرده یا سالم به غنیمت گرفتند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه گفته شد: حمله پهپادهای ضربتی تروریست ها به پایگاه هوایی حمیمم و پایگاه پشتیبانی دریایی طرطوس بامداد شنبه صورت گرفته است.

ایتارتاس با اشاره به بیانیه وزارت دفاع روسیه نوشت: سامانه پدافند هوایی روسیه در سوریه، پهپادهایی را که به سوی پایگاه های روسی در سوریه حرکت می کردند، شناسایی کرد.

از این تعداد 10 پهپاد به پایگاه حمیمم و سه پهپاد نیز به پایگاه طرطوس نزدیک می شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تروریست ها این پهپادها را به شکل هواپیماهای کوچک از فاصله 50 کیلومتری به سوی دو پایگاه روسیه پرتاب کرده بودند.

«این حملات هیچ گونه خسارات مادی یا تلفات جانی برای پایگاه های روسیه در سوریه نداشته است».

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: روسیه موفق به نشاندن شش فروند از پهپادهای تروریستی و در اختیارگرفتن آنها شده است و هفت فروند نیز با سامانه پدافند موشکی پانتسیر-اس.1 سرنگون شد.

کد خبر 395026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha