همشهری آنلاین: گروه زیادی از طرفداران محیط زیست اندونزی که در میان آنها تعدادی کودک نیز حضور داشتند، در برنامه حمایتی وزارت شیلات این کشور برای کاشت مرجان‌های دریایی در آب‌های کم عمق سواحل جزیره بالی شرکت کردند.

کاشت مرجان‌های دریایی با حضور کودکان در آب‌های کم عمق سواحل اندونزی

به گزارش ایرنا، مقامات محلی در سواحل گیلی نانگو در جزیره بالی اعلام کردند که هزاران مرجان دریایی را در این سواحل پرورش داده‌اند که این اقدام با همکاری اداره مدیریت منابع کرانه‌ها و امور دریایی وزارت شیلات اندونزی و مشارکت مردم محلی و حتی گردشگران علاقه‌مند انجام شده است.

بارماوی یک مقام محلی در جزیره بالی اعلام کرد که طی سال‌های 2013 تا 2015 هزاران صخره مرجانی به منظور حفظ زیست بوم این منطقه در آب‌های سواحل این جزیره توسط کارشناسان محیط زیست و مشارکت مردم محلی کاشته شده‌اند.

به گفته وی، طبق ارزیابی انجام شده در سال 2017، حدود 80 درصد از کل مرجان‌ها کاشته شده در این آب‌ها به شکوفایی رسیده است.

وی افزود: برنامه کاشت مجدد مرجان‌ها با هدف تقویت اکوسیستم دریایی، انجام می‌شود و به همین منظوربه مردم محلی و گردشگران نیز برای شرکت در این برنامه آموزش‌های لازم داده می‌شود.

صخره‌های مرجانی به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع غذایی ماهیان آب‌های اقیانوسی، بستر سودمندی برای ماهیگیری صیادان اندونزیایی نیز فراهم می‌سازد و به تقویت صنعت شیلات کمک می‌کند.

فعالیت‌های آتشفشانی همواره یکی از مهم‌ترین تهدیدات زیست محیطی در کشور مجمع الجزیره‌ای اندونزی به ویژه جزیره بالی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مکان‌های جذب گردشگری این کشور بوده است.

به گزارش وزارت گردشگری اندونزی این جزیره در شش ماهه اول سال میلادی گذشته شاهد حضور حدود 4.5 میلیون گردشگر بوده است.

کد خبر 394899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha