همشهری آنلاین: قیمت نفت دوشنبه ۱۸ دی‌ماه تحت تاثیر کاهش اندک شمار دکل‌های حفاری آمریکا برای تولید جدید، اندکی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترميدیت آمریکا با ۱۸ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی معاملات جمعه، به ۶۱.۶۲ دلار در هر بشکه رسید. قیمت پایه نفت آمریکا هفته گذشته به ۶۲.۲۱ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ماه مه سال ۲۰۱۵ بود.

نفت برنت ۱۵ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۶۷.۷۷ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات برنت هفته گذشته به ۶۸.۲۷ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ماه مه سال ۲۰۱۵ بود.

به گفته معامله‌گران، افزایش قیمت‌ها در روز دوشنبه به دلیل کاهش اندک شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای تولید جدید روی داد.

طبق آمار شرکت بیکرهیوز، شمار دکل‌های حفاری نفت برای تولید جدید در هفته منتهی به پنجم ژانویه، پنج حلقه کاهش یافت و به ۷۴۲ حلقه رسید.

با وجود این انتظار می‌رود تولید آمریکا به دلیل تولید فزاینده از سوی شرکت‌های حفاری‌ شیل به زودی از مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز عبور کند. در حال حاضر تنها روسیه و عربستان سعودی بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز تولید دارند.

به گفته ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، قیمت نفت آمریکا اکنون در محدوده‌ای قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود افزایش تولید نفت شیل را به دنبال داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش تولید آمریکا مانع اصلی برای تلاش‌های کشورهای عضو اوپک و شماری از تولید کنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه برای کاهش تولید و حذف اشباع عرضه در بازار جهانی است.

به گفته استفان اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA، رویارویی اوپک و شیل امسال شدت می‌گیرد و مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت نفت خواهد بود، با این همه ناآرامی‌های احتمالی در خاورمیانه نیز یکی از مسائل مورد توجه بازارها خواهد ماند و ممکن است قیمت‌های نفت را به رکورد بالایی برساند.

کد خبر 394896

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha