همشهری آنلاین: طلا در معاملات دوشنبه ۱۸ دی‌ماه بازار جهانی در بحبوحه انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا در سال میلادی جاری تغییر قیمت چندانی نداشت و نزدیک به بالاترین رکورد سه ماه و نیم اخیر ماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تقریبا ثابت بود و در ۱۳۲۲.۵۰ دلار قرار گرفت. این فلز ارزشمند هفته گذشته به ۱۳۲۵.۸۶ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در بیش از سه ماه و نیم گذشته بود.

بهای معاملات طلا برای تحویل فوری هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی افزایش داشت.

در بازار آمریکا هر اونس طلا برای تحویل در فوریه تغییر چندانی نداشت و ۱۳۲۱.۵۰ دلار معامله شد.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA، ژانویه معمولا ماه خوبی برای قیمت‌ طلاست و با انتظار برای افزایش تقاضا برای خرید فیزیکی در آستانه سال نو چینی، احتمالا به همین منوال خواهد ماند.

اگرچه احتمال فشار نزولی بر قیمت طلا در صورت بهبود ارزش دلار آمریکا وجود دارد اما طلا احتمالا تا مارس که موضوع افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا مورد توجه قرار می‌گیرد قیمت بالای اخیر خود را حفظ خواهد کرد.

آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در دسامبر که روز جمعه 15 دي‌ماه منتشر شد ضعیف‌تر از حد انتظار بود، اما سرمایه‌گذاران همچنان انتظار دارند بانک مرکزی این کشور نرخ‌های بهره را امسال چند دور افزایش دهند.

دلار در معاملات روز دوشنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ثابت بود و نزدیک به پایین‌ترین رکورد سه ماه و نیم اخیر خود قرار گرفت.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را افزایش داده و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

ذخایر "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۱۴ درصد کاهش یافت و به ۸۳۴.۸۶ تن رسید.

بر اساس گزارش رویترز، تقاضا برای خرید فیزیکی طلا در آسیا هفته گذشته که قیمت‌ها به بالاترین حد در سه ماه و نیم گذشته صعود کردند ضعیف ماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷.۲۰ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۹۶۷.۹۰ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۰۹۰.۴۹ دلار قرار گرفت.

کد خبر 394880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha