همشهری آنلاین: معاون فرهنگی سیاسی رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه حدود ۴ درصد از ازدواج‌های دانشجویی منجر به طلاق شده است، گفت: ۹۶ درصد ازدواج‌های دانشجویی پایدار و با دوام بوده‌اند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی با بيان اين مطلب افزود: هم اکنون در فضای دانشجویی با قشر جوانی مواجه هستیم که در سنین ورود به ازدواج هستند یعنی از بیش از 4 میلیون دانشجوی کشور عمدتا در سنین 18 تا 25 سال هستند.

رستمی با بيان اينكه یکی از سیاست‌های نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها آماده‌سازی زمینه‌های ازدواج دانشجویی است، يادآور شد: از سال 1384 که ازدواج دانشجویی ساماندهی شد تا سال 1395 بر اساس آمارها موضوع فروپاشی خانواده و یا طلاق در بین این افراد به طرز معناداری پایین است. این امر نشان می‌دهد در شرایطی که یکی از نگرانی‌های اجتماعی بحث طلاق است مسیر ازدواج دانشجویی می‌تواند الگوی موفقی باشد.

وی گفت: امسال در 21 دوره ازدواج دانشجویی، دانشجویانی که از اول مهر ماه 95 تا اول دی ماه 96 ازدواج کرده‌اند می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

معاون فرهنگی سیاسی رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بيان اينكه آمار ثبت‌نامی ازدواج دانشجويي برای امسال تا امروز 11 هزار و 500 زوج بوده است، افزود: فرصت ثبت‌نام تا 30 دی ماه باقی است.

وی افزود: سال گذشته 29 هزار نفر در این مراسم حضور یافته‌اند و قرار شده که امسال 10 هزار نفر باقی مانده دوره قبل نیز بتوانند به مشهد الرضا اعزام شوند.

کد خبر 394837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha