همشهری آنلاین: سینماگر نامدار بالیوودی شیفته سادگی مجید مجیدی شده و معتقد است کار کردن با فیلمساز نامزد اسکار ایرانی می‌تواند یک کلاس درس بزرگ برای همه باشد.

مجید مجیدی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از نيوز ميل، ديباجيت چانگماي كه تدوينگر صداي پروژه سينمايي «پشت ابرها» بوده و اهل ايالت آسام در شمال شرقي هند است، درباره همكاري با مجيدي مي‌گويد: «سادگي او باوركردني نيست و همين ويژگي را به فيلم‌هايش هم انتقال مي‌دهد. ساده بودن تاثيرگذارترين ويژگي مجيدي در فيلمسازي است و كار كردن با او باعث شد چشم من به دنيايي تازه باز شود.»

مجيدي كه به واسطه ساختن فيلم‌هايي چون «رنگ خدا»، «بچه‌هاي آسمان» و «آواز گنجشك‌ها» به چهره‌اي محبوب و شناخته‌شده در سينماي هند تبديل شده، سال گذشته ميلادي «پشت ابرها» را با حضور بازيگران و عوامل باليوودي ساخت و نماينده سينماي هند در چند رويداد مهم بين‌المللي از جمله جشنواره فيلم لندن بود. او اندكي پس از آماده شدن اولين فيلم هندي خود اعلام كرد قصد دارد «معدن طلا» را هم در سرزمين 72 ملت بسازد.

چانگماي تنها سينماگر اهل ايالت آسام نيست كه در «پشت ابرها» با مجيدي همكاري كرده و اورميلا ماهانتا (ساكن بمبئي) هم بخشي از اين پروژه بوده است. تدوينگر صداي فيلم كه چهره‌اي سرشناس در باليوود است، بودن كنار سينماگر افسانه‌اي ايران را يك كلاس درس پيشرفته براي خود مي‌داند و مي‌افزايد: «آنچه من از مجيدي آموختم اين است كه حتي با وجود ساختن كارهاي درخشان و داشتن يك نام بزرگ مي‌شود كاملا خاكي بود. او نگاهي ساده به زندگي دارد و هرگز تلاش نمي‌كند اغراق كند. همين نگاه را هم به فيلم‌هايش منتقل مي‌كند.»

چانگماي كه فيلم‌هاي موفق «باهوبالي2»، «حيدر» و «عشقيا» را در كارنامه دارد، با اشاره به تصويري كه از شهر بمبئي در فيلم مجيدي ارائه شده مي‌گويد: «به ياد نمي‌آورم كسي توانسته باشد مثل او بمبئي را به تصوير كشيده باشد. اين را هم در نظر بگيريد كه مجيدي يك خارجي است. همين نكته‌هاست كه او را از ديگران متمايز مي‌كند و كار در پروژه «پشت ابرها» بي‌ترديد يكي از نقطه‌هاي عطف كارنامه حرفه‌اي من است.»

کد خبر 394814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha