همشهری آنلاین: ناو گروه ۴۹ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از ۶۷ روز دریانوردی در آب‌های آزاد و بین المللی به بندرعباس بازگشت.

ناو

به گزارش  روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، چهل و نهمین ناوگروه نداجا متشکل از ناوشکن سبلان و ناو پشتیبانی بندرعباس با استقبال امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اسکله منطقه یکم امامت نیروی دریایی پهلو گرفت.

ناوگروه چهل و نهم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی پس از 67 روز دریانوردی و انجام ماموریت های محوله و شرکت در رزمایش امداد و نجات که با حضور 33 کشور جهان که در بنگلادش برگزار شد و پیمودن مسافت 7 هزار و 820 مایل دریایی به کشور بازگشته است.

این ناو گروه از زمان اعزام به ماموریت تا بازگشت به کشور 41 کشتی تجاری کشورمان را اسکورت کرده است.

ناخدایکم عرشه رضا قربانی فرمانده ی ناوگروه چهل و نهم نداجا در مراسم استقبال از این ناوگروه گفت: این ناو گروه متشکل از ناوشکن سبلان و ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس به همراه 284 نفر از کارکنان پایور، در این مدت در منطقه شمال اقیانوس هند و خلیج بنگال به انجام ماموریتهای محوله پرداخت.

وی در ادامه به تشریح بخشی از مهمترین ماموریتهای انجام شده پرداخت و افزود: اجرای دستورات و فرمان ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا، به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آبهای دور دست و خنثی نمودن پروژه ایران هراسی، انتقال و ابلاغ پیام صلح و دوستی به جهانیان به ویژه کشورهای منطقه ای و همسایگان و انتقال تجربه و دانش از کارکنان قدیمی به کارکنان جوان بخشی از مهمترین این مأموریتها بود که با موفقیت انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش امداد و نجات دریایی در کشور بنگلادش نیز گفت: ناو گروه چهل و نهم همچنین در مدت حضور در لنگرگاه بندر کاکس بازار بنگلادش، به همراه 28 شناور نظامی دیگر، در رزمایش سه روزه امداد و نجات آنزیو 2017 حضوری مقتدرانه داشت.

کد خبر 394798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha