همشهری آنلاین: یک عضو گروه زیستمان گفت: ورود فاضلاب خانگی به آب یکی از معضلات رودخانه‌های شمال کشوراست و در نهایت این رودخانه‌ها وارد دریای خزر می‌شوند.

ورود فاضلاب خانگی به آب یکی از معضلات رودخانه‌های شمال کشور

به گزارش ايسنا، پریسا گلی‌نیا با بیان این که گروه زیستمان از اردیبهشت ۹۵ آغاز به کار کرده است، گفت: تاکنون برنامه‌های پاکسازی مختلفی توسط این گروه در شمال کشور انجام شده است. به عنوان مثال چند برنامه پاکسازی در ساحل دریای خزر انجام شده و به جمع‌آوری زباله پرداخته‌ایم.

وی با اشاره به طرح گردشگری که قرار بود در تالاب استیل آستارا به اجرا در بیاید، تصریح کرد: قصد داشتند در این طرح گردشگری که بخشی از آن نیز انجام شده بود، جاده‌ای از وسط تالاب بکشند و به پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی تبدیل شود. گروه زیستمان سعی کرد که جلوی این کار را بگیرد و حتی از فعالان محیط زیستی و مردم محلی امضا جمع کرد. در نهایت با حمایت مردم و برخی نهادها این طرح متوقف شد.

این عضو گروه زیستمان در ادامه گفت: پاکسازی رودخانه مرداب در آستارا از زباله فعالیتی است که اخیرا توسط این گروه انجام شده است. هفته اول که این کار انجام شد تنها ۱۲ نفر در پاکسازی شرکت کردند ولی در حال حاضر که هفته ششم فعالیت پاکسازی است ۱۲۰ نفر با ما همراه شدند.

گلی نیا با بیان این که یکی از اهداف مهم گروه زیستمان در پاکسازی رودخانه‌ها این است که قشر کودک و نوجوان به عنوان نسل آینده به حفاظت از محیط زیست توجه کنند و به نوعی فرهنگ‌سازی برای آن‌ها باشد، اظهار کرد: از اهداف مهم دیگر پاکسازی توسط این گروه این است که نظر مسئولان به رودخانه‌ها بیشتر جلب شود چرا که ورود فاضلاب خانگی به آب یکی از معضلات رودخانه‌های شمال کشور است که در نهایت این رودخانه‌ها وارد دریای خزر می‌شوند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با گروه‌های دیگر پاکسازی رودخانه‌ها که در شهرهای دیگر کشور هستند، همکاری کنیم تا این فعالیت در شهرهای دیگر نیز رواج پیدا کند.

کد خبر 394645

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha