پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

قائم‌مقام شهردار تهران با تأکید بر تحولات ارتباطی در دنیای امروز و لزوم پوست‌اندازی حوزه ارتباطات از فضای فعلی به فضای جدید گفت: بدون تردید، موفقیت یک مجموعه مرهون تلاش‌های تک تک کارکنان و مدیران آن مجموعه است.

رسانه

به گزارش شهرنوشت، سیدرضا صالحی امیری که در جمع مدیران روابط عمومی شهرداری تهران سخن می‌گفت با اشاره به اینکه امروزه قدرت نرم موضوع مهمی محسوب می‌شود و واقعیت این است که دنیای امروز در سیطره این قدرت قرار دارد، افزود: قدرت نرم، متشکل از 4عنصر رسانه، دیپلماسی، تکنولوژی‌های نوین (شبکه‌های اجتماعی) و مغز (قدرت تفکر) است. وی با بیان مثالی از قدرت نرم، به شبکه الجزیره قطر با یک میلیارد نفر مخاطب در جهان اشاره و اظهار کرد: امروزه قطر با قدرت رسانه‌ای خود به یک قدرت سیاسی و دیپلماسی تبدیل شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه امروزه کشورهایی همچون آمریکا نیز به قدرت رسانه پی برده‌اند، تصریح کرد: به همین دلیل، کشوری مانند آمریکا قبل از جنگ نظامی، ابتدا با مسئله‌سازی‌ و سپس با افکار‌سازی‌، اجماع‌سازی‌ و اقناع‌سازی‌، به جنگ رسانه‌ای دولت‌ها و ملت‌هایی می‌رود که آنها را بر نمی‌تابد.

وی با بیان اینکه رسانه جزو کانون‌های اصلی قدرت نرم است و با ظهور رسانه‌های جدید، هویت نظام اطلاع‌رسانی دچار تغییر و تحول شده است، اظهار کرد: اگر روابط عمومی به سمت دگرزیستی و بازمهندسی نرود، حتما دچار میرایی می‌شود و در یک کلام اگر تغییر نکنیم، نمی‌توانیم موفق شویم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه رسانه‌ها، رکن قدرت اربعه و کانون‌هایی با استفاده از این قدرت، در حال انجام عملیات تخریبی علیه شهردای تهران با محوریت شهردار هستند، تصریح کرد: مدیریت شهری در تصمیمات خود از رویکرد احساسی و سلیقه‌ای دوری می‌کند و مبنای تصمیم‌گیری‌ها، منافع شهر و مصالح شهروندان است.

وی با بیان اینکه اولویت در انتخاب مدیران شهرداری تهران استفاده از نیروهای داخل مجموعه است و همه کارکنان این مجموعه بزرگ باید احساس امنیت و رضایت داشته باشند، اظهارکرد: منابع انسانی مدیریت و ارتباطات 3رکن هر سازمان هستند و در این میان ارتباطات در نزدیک کردن مدیران و کارکنان بسیار مؤثر است.

قائم‌مقام شهردار تهران با اشاره به اینکه روابط عمومی باید قدرت اقناع گری داشته باشد نه توجیه‌گری افزود: امروزه چالش اصلی رسانه ملی، توجیه گری است؛ در حالی که دوره توجیه کردن سر آمده و دوره اقناع گری فرا‌رسیده است.

  • اطلاع‌رسانی در مورد شهر، سیاه‌نمایی نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر هم با اشاره به اینکه نگاه منفی به عملکرد گذشتگان درست نیست، اظهار کرد: اما اینکه مردم را از آنچه تحویل گرفته‌ایم آگاه نکنیم نیز کار درستی نیست. اطلاع‌رسانی در مورد اینکه چه چیزی تحویل داده شده سیاه‌نمایی نیست.

محمدجواد حق‌شناس در سومین دورنگاه مدیران روابط عمومی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت جایگاه ارتباطات و روابط عمومی، اظهار کرد: انتظار می‌رود تا بتوانیم در فضای پیش‌رو روندی عملیاتی در این حوزه تعریف کرده و براساس اهداف موردنظر گام برداریم.

وی با اشاره به شعار مدیریت شهری مبنی بر «تهران؛ شهر امید، مشارکت و شکوفایی» تصریح کرد: اگر بخواهیم برای روابط عمومی‌ها هدفگذاری داشته باشیم، نمی‌توانیم بهتر از این واژه را در واژگان ادبیات فارسی بیابیم. این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت امسال، خاطرنشان کرد: عمده این حرکت مردم در 3کلمه امید، مشارکت و شکوفایی خلاصه شده است.

حضور مردم در انتخابات حماسه ساز شد. مشارکت مردم در ۵‌دوره انتخابات گذشته شورای شهر و شاید در 30انتخاباتی که تاکنون مردم دیده‌اند، بی‌سابقه بوده است.

وی حضور مردم در انتخابات اخیر را ثمره مشارکت دانست و گفت: این موضوع برای ما به‌عنوان روابط عمومی نشان می‌دهد که باید چه رویکردی نسبت به مردم داشته باشیم، این بار سنگین تکلیف بر تمام مجموعه مدیریت شهری، سازمان‌ها، نواحی و مناطق قرار گرفته و نشان می‌دهد که روابط عمومی‌ها به‌عنوان تنظیم‌کنندگان رابطه مردم با سازمان‌ها باید چه رویکردی داشته باشند.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: دومین ویژگی این انتخابات این بود که لیست اول با فاصله ۵۰۰ هزار رأی بر لیست رقیب پیروز شد. آیا اینها نیاز به تأمل ندارد؟

وی ادامه داد: شهرداری و مدیریت شهری توسط مردم انتخاب می‌شوند؛ بنابراین نمی‌توانیم نسبت به آرا ، خواسته و تفکر مردم بی‌تفاوت باشیم. شاید دسترسی به خواسته‌های مردم دشوار باشد اما نخستین وظیفه روابط عمومی‌ها شناسایی خواسته‌های شهروندان و انتظارات آنان از مدیریت شهری است. روابط عمومی زبان مطالبه مردم است. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران عنوان کرد:

شهر را با ۳۰‌هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته‌ایم و مدارک به روشنی نشان می‌دهد که 18هزار میلیارد تومان بدهی بانک‌ها و 7هزار میلیارد تومان آن به پیمانکاران است. وی با اشاره به اینکه بهترین سرمایه‌های اجتماعی شهرداری تهران پیمانکاران هستند، خاطرنشان کرد: این اعتماد به‌دلیل عدم‌تعهد شهرداری در پرداخت بدهی‌ها از سال ۸۹ به مخاطره افتاده است و حال شهر تهران خوب نیست.

حق شناس عنوان کرد: روزانه ۲۰ میلیون ساعت وقت مردم در ترافیک هدر می‌رود و مشکلات بسیاری در شهر وجود دارد، اما مدیریت شهر تنها بر عهده شهردار، ۲۱ عضو شورای شهر و معاونان شهردار تهران نیست بلکه وظیفه تمام کارمندان است. پس از این انتخابات شکوهمند نباید نسبت به‌نظر مردم بی‌تفاوت باشیم.

  • تخریب‌ها گسترده‌تر می‌شود

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز با تأکید بر نقش مردم در حل مشکلات شهر اظهار کرد: واژه مشارکت در این دوره جنبه تشریفاتی و شعاری ندارد و به‌معنای واقعی معتقدیم راه‌حل بسیاری از مشکلات تهران مشارکت شهروندان است.

امین عارف‌نیا در سومین نشست مدیران روابط عمومی شهرداری گفت: ما آمده‌ایم بشنویم و پاسخگو باشیم. زبان گویای شهرداری در انعکاس خدمات و تلاش‌ها باشیم، باید گوش شنوای نقطه‌نظرات مردم نیز باشیم تا با استفاده از این دو قوه در این حوزه ایفای نقش بکنیم. وی با اشاره به اصلاحات اساسی در حوزه فساد و متوقف کردن زمینه‌های ایجاد فساد، مانند صدور هولوگرام‌ها افزود: حرکت به سمت شهرداری شفاف و شیشه‌ای و رسیدن به شهری پایدار با منابع درآمدی پایدار که مرتب مورد اشاره شهردار تهران بوده، آغاز شده است.

وی با بیان اینکه جراحی عمیقی در شهرداری تهران آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این جراحی قطعاً با دردهایی همراه خواهد بود که در چند‌ماه گذشته با مجموعه اقداماتی که در فضای رسانه‌ای شاهد بروز و ظهور آن بودیم، خودنمایی کرده است. به گفته وی برخی در 4‌ماه گذشته تلاش کردند تا تصویر شهردار تهران را مخدوش کرده و تصویر مدیری کم‌توان که تدبیر لازم برای اداره شهر را ندارد از شهردار بسازند.

عارف‌نیا در ادامه با اشاره به سابقه دوستی و همکاری 10ساله با دکتر نجفی به برخی از ویژگی‌های اصلی شهردار تهران اشاره کرد و افزود: معتقدم تخریب‌ها نه‌تنها ادامه خواهد یافت بلکه گسترده‌تر نیز خواهد شد. ما باید متوجه این امواج مخرب باشیم. راه اصولی در مدیریت این نوع بحران‌ها به استقبال رفتن است و ما مدیران شهری باید به‌صورت دقیق روند تصمیمات اصلاحی رو به جلویی را که در شهرداری اتخاذ می‌شود به رسانه‌ها منتقل کنیم و مانع از قوت گرفتن جریان‌های تخریبی شویم.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران تأکید کرد: مردم نباید در هیچ سطحی شهرداری را در مقابل خود ببینند، نباید طوری رفتار کنیم که میان هرکدام از ما و مردم فاصله‌ای غیرقابل‌ ترمیم شکل بگیرد. وی همچنین به 4مفهوم مقابله با فساد، مشارکت مردم در تصمیمات و اقدامات شهرداری، جلب اعتماد شهروندان و ایجاد امید در جامعه اشاره کرد که راهنمای هر اقدام شهرداری در فضای پیش‌رو هستند.

کد خبر 394611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha