جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز ۱۵ دی ماه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود، روند بارشی و دامنه فعالیت این سامانه را طی روزهای آینده پیش‌بینی کرد.

باران

به گزارش ایلنا، احد وظیفه با اشاره به وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(۱۵ دی ماه) ورود سامانه بارشی از غرب کشور وارد می‌شود. در این شرایط برای غرب و برخی مناطق جنوب غرب افزایش ابر و بارش پراکنده باران و در مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا (۱۶ دی ماه) دامنه فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر نیمه غربی کشور به‌تدریج بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز را فرا می‌گیرد و سبب بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما در این مناطق می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: از بعدازظهر فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش ابر، بارش باران، وزش باد و کاهش دما و در ارتفاعات و مناطق کوهپایه‌ای البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در ادامه با اشاره به شرایط جوی کشور در روز یکشنبه(۱۷ دی ماه) اظهار کرد: در این روز از فعالیت این سامانه بارشی در غرب و مرکز کشور کاسته خواهد شد و بارش در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۶ دی ماه) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی در بعد از ظهر ابری با احتمال بارش پیش‌بینی می‌شود و بیشترین و کمترین میزان دما در این روز بین ۹ و ۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین وضعیت آسمان پایتخت در روز یکشنبه (۱۷ دیماه) نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و در بعد از ظهر کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای تهران در این روز در گرمترین زمان به ۸ و در سردترین زمان به صفر درجه سانتیگراد می‌رسد.

کد خبر 394574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha