چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

مرد کلاهبردار برای پر کردن جیب‌هایش، ترفندهای زیادی داشت.

متهم

او طعمه‌هایش را در فیس‌بوک شناسایی می‌کرد و پس از آن خود را خواستگار، فردی بانفوذ یا تاجری ثروتمند جا می‌زد و نقشه‌ کلاهبرداری‌هایش را اجرا می‌کرد. یکی از طعمه‌های او خواهر عامل جنایت جنجالی سعادت‌آباد بود که به تصور آزادی برادرش، میلیون‌ها تومان به مرد کلاهبردار پرداخت کرد.

به گزارش همشهری، متهم نقشه‌های شومش را از سال‌92 آغاز کرد. در آن سال زنی جوان به دادسرای جنایی تهران رفت و گفت در دام یک کلاهبردار به نام امید گرفتار شده است. وی در توضیح ماجرا گفت: برادرم دی‌ماه سال‌91 در ماجرای جنجالی سعادت‌آباد به اتهام قتل دستگیر شد. او خودروی بی‌ام‌دبلیوی دوستش را امانت گرفته و در سعادت‌آباد ویراژ می‌داد که گویا با آینه خودروی بنزی برخورد کرد و بر سر این موضوع بین او و سرنشینان بنز درگیری رخ داد.

در جریان این درگیری برادرم سوار بی‌ام‌ دبلیو شد و با زیرگرفتن یکی از سرنشینان بنز که قمه داشت، فرار کرد اما با مرگ این مرد، دستگیر شد و به اتهام قتل عمد به زندان افتاد. از همان زمان به تکاپو افتادم تا هرطور که شده برادرم را از زندان آزاد کنم تا اینکه در فیس‌بوک با جوانی به نام امید آشنا شدم.

برای او تعریف کردم که برادرم به زندان افتاده. او مدعی شد که در دادگستری نفوذ دارد و می‌تواند برادرم را به‌زودی از زندان آزاد کند. وی ادامه داد: چند روز گذشت و امید گفت که باید 30میلیون تومان جور کنم تا او به‌حساب فردی که در دادگستری کار می‌کند، واریز کند. او وعده داد که ظرف یک هفته برادرم آزاد می‌شود. دختر جوان ادامه داد: به سختی 6میلیون تومان فراهم و به‌حساب امید واریز کردم و گفتم که بقیه پول را بعد از آزادی برادرم پرداخت می‌کنم اما پس از آن امید ناپدید شد و دیگر جواب تلفنم را نداد.

  • در نقش خواستگار

با شکایت دختر جوان تحقیقات برای شناسایی و دستگیری جوان کلاهبردار شروع شد، تا اینکه دختر دیگری با مراجعه به پلیس گفت که در دام او گرفتار شده است. وی توضیح داد: با امید در فیس‌بوک آشنا شدم و او از من خواستگاری کرد. یک روز که سوار ماشینش شدم او به من آبمیوه مسموم داد و بیهوشم کرد. وقتی به هوش آمدم ساعت و انگشتر برلیانم که 34میلیون تومان ارزش داشت به سرقت رفته بود. با امید تماس گرفتم اما اثری از او نبود و فهمیدم که فریب یک کلاهبردار را خورده‌ام.

  • فریب مادر و دختر

طعمه‌های‌ دیگر مرد کلاهبردار مادر و دختری بودند که آنها هم از طریق فیس‌بوک با متهم آشنا شده بودند. امید این بار هم به بهانه آزاد کردن یک زندانی که از آشنایان این مادر و دختر بود، میلیون‌ها تومان از آنها پول گرفته و فراری شده بود. نقشه دیگر امید سرقت از صرافی بود اما با شگردی خاص. این مرد کلاهبردار سراغ مردی رفت که با اجاره کردن آپارتمانی در ولنجک به‌دنبال همخانه بود.

او خود را تاجر جا زده و به بهانه اینکه مهمان خارجی دارد آپارتمان این مرد را به‌مدت 4ساعت به قیمت 400هزار تومان اجاره کرد. پس از آن با یکی از صرافی‌ها تماس گرفت و درخواست 22هزار و 500دلار کرد. وقتی یکی از کارکنان صرافی با موتور دلارها را برای وی آورد، امید مقابل در رفت و دلار را تحویل گرفت. پس از آن مدعی شد که باید پول را از داخل خانه‌اش که در طبقه سوم است، بیاورد. او به داخل ساختمان رفت و در طبقه چهارم پنهان شد.

وقتی مرد صراف وارد آپارتمان طبقه سوم که در آن باز بود، شد، امید به سرعت پا به فرار گذاشت. امید با این شگرد دست به سرقت و کلاهبرداری از چند صرافی دیگر هم زد تا اینکه یکی از صراف‌ها همین چند روز پیش وی را به‌صورت اتفاقی در خیابان دید و با ضرب‌و‌شتم، مانع فرارش شد. دقایقی بعد با حضور مأموران، امید دستگیر شد و وقتی به دادسرای جنایی تهران انتقال یافت به سرقت و کلاهبرداری‌های سریالی خود اقرار کرد. وی با قرار قانونی بازداشت شده است و تحقیقات برای شناسایی جرایم احتمالی دیگر از سوی وی ادامه دارد.

کد خبر 394516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha