همشهری آنلاین: نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل و مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر اتهامات ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه پاکستان را تکرار کردند.

تکرار دوباره اتهامات مقامات آمریکا علیه پاکستان

به گزارش ایرنا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در نخستین اظهارات توییتری خود در سال 2018، با متهم کردن پاکستان به پناه دادن به افراطیون خشونت طلب و دروغگویی در این زمینه، تهدید کرد که کمک های خارجی به اسلام آباد را قطع می کند.

وی در نخستین توییت خود در سال جدید میلادی نوشت: آمریکا از روی بی فکری، ظرف 15 سال گذشته بیش از 33 میلیارد دلار در قالب کمک دراختیار پاکستان قرار داده و آنها با احمق پنداشتن رهبران ما، هیچ چیز جز دروغ و فریب تحویل ما نداده اند. آنها بااندکی کمک، مامنی را در اختیار تروریست هایی که ما در افغانستان شکار می کنیم، قرار می دهند.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز روز چهارشنبه اعلام کرد کاخ سفید همه حمایت‌های مالی خود را به پاکستان متوقف می‌کند و دولت اسلام‌آباد از گروه‌های تروریستی علیه افغانستان حمایت و میزبانی می‌کند.

به گزارش رسانه های پاکستان، «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در مقر این سازمان در نیویورک به خبرنگاران گفت واشنگتن به دلیل حمایت پاکستان از گروه‌های تروریستی کمک‌های مالی به ارزش 255 میلیون دلار را به این کشور را پرداخت نمی کند.

هیلی در این باره گفت:«دلیل واضحی وجود دارد، پاکستان سال‌ها بازی دوگانه‌ای را انجام داده است، گاهی با ما همکاری می‌کند و در عین حال نیز از تروریست‌هایی میزبانی می‌کند که به نیروهای ما در افغانستان حمله می‌کنند. این بازی‌ها برای این دولت پذیرفتنی نیست».

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت: ما انتظار همکاری بسیار بیشتری از پاکستان در مبارزه علیه تروریسم داریم.

وی تصریح کرد: رئیس جمهوری آماده است تا هنگامی که پاکستان از گروه‌های تروریستی میزبانی و حمایت می‌کند هر کاری را برای توقف حمایت‌های مالی از این کشور انجام دهد.

  •  ژنرال مک مستر:واشنگتن دیگر نمی‌تواند سیاست‌های دوگانه پاکستان را تحمل کند

مشاور امنیت ملی آمریکا نیز روز چهارشنبه گفت:در حالی که همواره از پاکستان درخواست کردیم تا برای مهار جنگ در افغانستان تلاش کند اما این کشور از تروریسم به عنوان ابزار سیاست خارجی خود استفاده می‌کند.

ژنرال «مک‌ مستر» گفت:واشنگتن دیگر نمی‌تواند سیاست‌های دوگانه پاکستان را تحمل کند بلکه نیاز داریم تا برای برقراری ثبات در افغانستان به صورت مشترک تلاش کنیم.

وی در گفت‌وگو با صدای آمریکا تصریح کرد :باید منافع پاکستان نیز در تلاش‌ برای برقراری ثبات در افغانستان در نظر گرفته شود.

مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت: اینکه پاکستان از مبارزه بدون تفکیک علیه گروه‌های تروریستی خودداری می‌کند به نفع مردم این کشور نیست.

مک مستر افزود: اسلام‌آباد به اعضای «شبکه‌حقانی» و دیگر مخالفان دولت افغانستان پناه داده‌ است.

ژنرال آمریکایی خاطرنشان کرد که همواره از پاکستان درخواست کردیم تا برای مهار ناامنی در افغانستان بیشتر تلاش کند، اما این کشور در اقدام علیه گروه‌های تروریستی تفکیک قائل می‌شود و از تروریسم به عنوان بازویی در سیاست خارجی خود استفاده می‌کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به توئیت ترامپ در خصوص پاکستان در نخستین روز سال میلادی نیز گفت:رئیس جمهوری آمریکا از پاکستان ناامید شده است، زیرا این کشور به صورت سلیقه‌ای با گروه‌های تروریستی مبارزه می‌کند

کد خبر 394511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha