همشهری آنلاین: جمع زیادی از مردم شهرهای پاکستان در اعتراض به اتهامات اخیر دونالد ترامپ در توییتر، در باره سیاست های واشنگتن علیه کشور خود راهپیمایی برگزار کردند.

 راهپیمایی اعتراضی مردم پاکستان علیه اتهامات اخیر ترامپ

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا مردم معترض در شهرهای 'لاهور، فیصل آباد، حیدر آباد و چند شهر دیگر جنوب پاکستان' علیه اتهامات دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا راهپیمایی کرده و مواضع ترامپ را مورد انتقاد قرار دادند.

در شهر لاهور پاکستان، تظاهر کنندگان از احزاب مختلف نظیر جماعت الدعوه، ملی مسلم لیگ و بنیاد فلاح انسانیت با انتقاد از مواضع ترامپ در قبال پاکستان، اخراج سفیر آمریکا در کشورشان را خواستار شدند.

تظاهر کنندگان در این شهرها همچنین، آدمک های ترامپ را به آتش کشیده و از دولت خواستند در خصوص بیانیه اخیر ترامپ و مواضع اخیر وی در مورد پاکستان از سفیر آمریکا در این کشور توضیح بخواهد.
تظاهرکنندگان همچنین در این اعتراضات پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

به گزارش ایرنا «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در نخستین اظهارات توییتری خود در سال 2018، با متهم کردن پاکستان به پناه دادن به افراطیون خشونت طلب و دروغگویی در این زمینه، تهدید کرد که کمک های خارجی به اسلام آباد را قطع می کند.

وی در اولین توییت خود در سال جدید میلادی نوشت: آمریکا از روی بی فکری، ظرف 15 سال گذشته بیش از 33 میلیارد دلار در قالب کمک دراختیار پاکستان قرار داده و آنها با احمق پنداشتن رهبران ما، هیچ چیز جز دروغ و فریب تحویل ما نداده اند. آنها بااندکی کمک، مامنی را در اختیار تروریست هایی که ما در افغانستان شکار می کنیم، قرار می دهند.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز بلافاصله در گفت و گو با یک شبکه تلویزیونی، در پاسخ به این اتهامات ترامپ گفت که کشورش بزودی پاسخ اتهامات وی را می دهد.

«خواجه محمد آصف» تصریح کرد: جهانیان بزودی تفاوت داستان سرایی(افسانه) و حقیقت را می فهمند.

نخست وزیر پاکستان نیز در واکنش به این مواضع، نشست کمیته عالی امنیت ملی این کشور را تشکیل داده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز روز گذشته هشدار داده که اگر پاکستان به پناه دادن به تروریست ها پایان ندهد، کمک های مالی ایالات متحده به این کشور قطع می شود.

'نیکی هیلی' در سخنان خود گفته است:آمریکا کمک 255 میلیون دلاری خود به پاکستان را پرداخت نمی کند و برای این تصمیم نیز دلایل روشنی دارد. پاکستان سال ها بازی دوگانه می کند، گاهی مواقع با ما همکاری کرده و از سویی نیز به تروریست هایی پناه می دهد که در افغانستان علیه ایالات متحده فعالیت می کنند و این بازی دوگانه مورد قبول آمریکا نیست.

کد خبر 394498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha