همشهری آنلاین: مراسم رونمایی از کتاب« ما روحانیون درمواجهه با ایدز چه می توانیم بکنیم ؟» صبح روز چهارشنبه 28 آذر در کتابخانة ملی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

به گزارش سایت سازمان اسناد و کتایخانه ملی ایران این کتاب که به سفارش یونیسف و حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه امام صادق (ع) تهیه شده است برای اولین بار در کشور با رویکرد اسلامی به بحث در مورد ارتباطات بهداشتی در زمینه HIV/ایدز پرداخته است.

حجت الاسلام دکتر حسام‌الدین آشنا عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و نویسنده این کتاب در مقدمة آن، هدف از انتشار آن را آشنا کردن روحانیون مسلمان با واقعیات علمی، تجربیات جهانی و شیوه مناسب برای مواجهه با گسترش بیماری ایدز دانسته است.

در مراسم رونمایی از این کتاب که با حضور جمعی از شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی و مذهبی برگزار خواهد شد، علاوه بر سخنرانی آقایان علی اکبر اشعری مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، کریستین سالازار فولکمن نماینده یونیسف در جمهوری اسلامی ایران و دکتر علویان معاون سلامت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، مؤلف کتاب به بحث در مورد کتاب و پاسخگویی به سؤلات حاضران و کارشناسان خواهد پرداخت.

 این کتاب 100 صفحه ای در 6 فصل شامل - آنچه باید در مورد ایدز بدانیم، چرا روحانیت و نهاد های دینی ؟، برای پیشگیری از شیوع ایدز در جامعه چه بکنیم، ازدواج و خانواده، در تعامل با گروههای پر خطر چه می توان کرد؟ و در تعامل با مبتلایان چه می توان کرد ؟ - منتشر شده است.

کد خبر 39421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز